Cesky tisk - uvaha

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Středa Leden 26 18:55:10 CET 2000

Cejka Rudolf <cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz> wrote:
> [...]

Toto jsem dostal soukromou postou, ale mozna to bude zajimat vic lidi:

> Tady budu samozrejme jako FreeBSD neznaly chtit potvrzeni, ze v tomto
> systemu je to vsechno "SUPER", kdo nezazil cesky tisk na FreeBSD nevi o co
> prisel...
> Je to opravdu takove easy?

A zde je moje odpoved:

Prectete si prosim pozorne, co jsem napsal. Ja netvrdim, ze je FreeBSD
lepsi, nebo ze je v nem vse "SUPER". S tiskem je na tom samozrejme ve
stejne nepouzitelne situaci jako Linux, a proto se bez WinXX neobejdu.
A ve spouste veci je FreeBSD i mnohem horsi nez Linux. Ale je take
spousta veci, ktere ma FreeBSD udelane lepe. A schvalne nerikam nic
konkretniho, protoze vim, ze co je pro jednoho vyhodou, to same muze
byt pro druheho nevyhodou.

Treba vas potesi, ze kdyz se me nekdo zepta, co je lepsi, tak rikam,
ze ja pouzivam FreeBSD, ale at on sam radsi zkusi Linux, nebot je
vice pravdepodobne, ze mu bude vice vyhovovat - trochu na zaklade
odhadovane uzivatelske baze 10:1, trochu na zaklade alibismu a nechuti
nest zodpovednost za to, ze by mel do budoucna dojem, ze jsem mu poradil
spatne. Navic az nastane doba, kdy mi Linux bude vyhovovat vic nez
FreeBSD, tak se k Linuxu rad vratim. Ale uz priblizne rok sleduji,
ze ta doba se spise vzdaluje, nez aby se priblizovala (i diky
specifickemu chovani Linuxove komunity, za kterou se dost stydim, a
jsem rad, ze k ni nemusim patrit). Na druhou stranu chapu,
kdyz nekdo ma na starosti oba systemy a spise preferuje Linux (tj.
opravdu jsou v obou systemech dostatecne znali - a u nas nikoho takoveho
neznam a i ja uz se mezi ne prestavam pocitat, uz to proste nestiham).
Na treti stranu nechapu ty, kteri evidentne zapasi s problemy specifickymi
pouze pro Linux, a nechteji zkusit a _naucit_ se (to slovo naucit je tu
velmi podstatne) pracovat s jinym systemem. Pro zmenu treba se
Solarisem - ten take dokaze nekdy potesit. Nic totiz neni tak cernobile,
jak se tu casto od mnoha lidi dozvidam.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science