nVidia Riva TNT2 vs. Vanta

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Leden 27 07:50:20 CET 2000

> Jinak podpora karet RIVA  pod Linuxem, resp. pod XFree86 je
> uspokojiva. V soucasne dobe jsou na strankach www.nvidia.com je ke
> stazeni upraveny SVGA server 3.5 s castecnou akceleraci a GLX
> modulem pro 3D akceleraci. Jedna se o genericky server pro vsechny
> cipy, vcetne Riva 128, Riva TNT, Vanta, TNT2 a mozna i NV1.

Zkousel jste ho nekdo ? Chodi pekne, ale ma drobne nedostatky :
 - mizi kurzor od mysi (ale jinak mys funguje :-)
 - podpora OpenGL funguje, aplikace se k ni dostanou (VariCAD), ale
pri testech je to cca 5x pomalejsi nez stejny test pod W95. Je to
normalni ? Bude se rychlost OpenGL pod linuxem jeste zlepsovat nebo
uz je to maximum, ktere se da z tech ovladacu vyzdimat ? Je OpenGL
chranen tak, aby nesel napsat free 100% kompatibilni a stejne rychly
ovladac ?

> Podpora framebufferu v jadre je az v poslednich verzich nestabilniho
> kernelu a dle meho nazoru (a reakci v teto a jinych konferencich)
> neni zatim prilis pouzitelna.

Prominte mi zacatecnickou otazku, ale da se ocekavat, ze by
framebuffer mohl byt lepsi (rychlejsi, vykonnejsi) nez jiny funkcni
Xserver ? Mel jsem zatim dojem, ze framebuffer je univerzalni zpusob,
jak prinutit vzpurnou videokartu, aby zpristupnila svou videopamet a
ze tato metoda bude v kazdem pripade degradovat vykon karty. Ale je
mozne, ze se pletu a rad bych si to ujasnil.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s