nVidia Riva TNT2 vs. Vanta
Miroslav Petricek
miroslav.petricek na iname.com
Pondělí Leden 31 21:34:49 CET 2000
Miroslav BENES wrote:
> Zkousel jste ho nekdo ? Chodi pekne, ale ma drobne nedostatky :
> - mizi kurzor od mysi (ale jinak mys funguje :-)
Obcas se mi to take stane na Rive TNT (Creative), kdyz prepinam mezi
textovou konzoli a X Window. Zajimave je, ze na Rive 128 se stejnym
serverem tento problem neni.
> - podpora OpenGL funguje, aplikace se k ni dostanou (VariCAD), ale
> pri testech je to cca 5x pomalejsi nez stejny test pod W95. Je to
> normalni ? Bude se rychlost OpenGL pod linuxem jeste zlepsovat nebo
> uz je to maximum, ktere se da z tech ovladacu vyzdimat ? Je OpenGL
> chranen tak, aby nesel napsat free 100% kompatibilni a stejne rychly
> ovladac ?
Musime si pockat na XFree86 v 4.0, ktere bude pouzivat direct
rendering architekturu. Do te doby se neda ocekavat, ze by se se
soucasnym serverem neco dobreho staloo :(
> Prominte mi zacatecnickou otazku, ale da se ocekavat, ze by
> framebuffer mohl byt lepsi (rychlejsi, vykonnejsi) nez jiny funkcni
> Xserver ? Mel jsem zatim dojem, ze framebuffer je univerzalni zpusob,
> jak prinutit vzpurnou videokartu, aby zpristupnila svou videopamet a
> ze tato metoda bude v kazdem pripade degradovat vykon karty. Ale je
> mozne, ze se pletu a rad bych si to ujasnil.
Pochopitelne akcelerovany server je temer vzdy rychlejsi nez
framebuffer. Framebuffer je zpusob, kterak primo pouzivat grafickou
pamet videokarty. Pokud pouzivate framebuffer musi procesor kazde
okno v X Window vykreslovat po pixelu, zatimco "chytrejsi" server
pouzije zabudovane akceleracni funkce toho ktereho cipu.
--
/*
.....................................
. Miroslav Petricek mpe na atlas.cz .
. Brno, Czech Rep. ICQ: 56183467 .
.....................................
. Linux -- .
. Because where I want to go today, .
. nothing else can take me. .
.....................................
*/
Další informace o konferenci Linux