nVidia Riva TNT2 vs. Vanta

Horák Daniel horak na sit.plzen-city.cz
Čtvrtek Leden 27 10:56:04 CET 2000

> Zkousel jste ho nekdo ? Chodi pekne, ale ma drobne nedostatky :
>  - mizi kurzor od mysi (ale jinak mys funguje :-)
>  - podpora OpenGL funguje, aplikace se k ni dostanou (VariCAD), ale
> pri testech je to cca 5x pomalejsi nez stejny test pod W95. Je to
> normalni ? Bude se rychlost OpenGL pod linuxem jeste zlepsovat nebo
> uz je to maximum, ktere se da z tech ovladacu vyzdimat ? Je OpenGL
> chranen tak, aby nesel napsat free 100% kompatibilni a stejne rychly
> ovladac ?

K te rychlosti OpenGL si staci precist FAQ, ktere je k X serverum od NVidia
- je to zatim bohuzel tak, ze je pomalejsi na Win. Zvyseni rychlosti se da
ocekavat u XFree86 4.0 s podporou DRI.

> Prominte mi zacatecnickou otazku, ale da se ocekavat, ze by
> framebuffer mohl byt lepsi (rychlejsi, vykonnejsi) nez jiny funkcni
> Xserver ? Mel jsem zatim dojem, ze framebuffer je univerzalni zpusob,
> jak prinutit vzpurnou videokartu, aby zpristupnila svou videopamet a
> ze tato metoda bude v kazdem pripade degradovat vykon karty. Ale je
> mozne, ze se pletu a rad bych si to ujasnil.

Tady je asi minen framebuffer pro konzoli. Ale ja pouzivam VESA framebuffer,
nativni Riva skutecne moc nefungoval, kdyz jsem ho skousel ;-)

			Dan