nVidia Riva TNT2 vs. Vanta

Marek Picka XPICKAM na feld.cvut.cz
Čtvrtek Leden 27 11:37:47 CET 2000

> Zkousel jste ho nekdo ? Chodi pekne, ale ma drobne nedostatky :
>  - mizi kurzor od mysi (ale jinak mys funguje :-)
>  - podpora OpenGL funguje, aplikace se k ni dostanou (VariCAD), ale
> pri testech je to cca 5x pomalejsi nez stejny test pod W95. Je to
> normalni ? Bude se rychlost OpenGL pod linuxem jeste zlepsovat nebo
> uz je to maximum, ktere se da z tech ovladacu vyzdimat ? Je OpenGL
> chranen tak, aby nesel napsat free 100% kompatibilni a stejne rychly
> ovladac ?

OpenGL je na TNT2 asi 2 az 2.5 pomalejsi nez na Win (duvod viz FAQ z
Riva serveru, testovano na Quake 3 a jeste jinym benchmarku- uz si
nepamatuju jak se jmenoval). Ale je se na co tesit. NVidia s SGI
pripravuje driver (nezalozeny na Mesa) pro XFree 4.0 napr i s
podporou T&L. Rychlost se da ocekavat ze bude srovnatelna z Win.
Bohuzel jeste neni rozhodnuto jesli driver bude Open source (ja bych
tipoval ze nebude).

> Prominte mi zacatecnickou otazku, ale da se ocekavat, ze by
> framebuffer mohl byt lepsi (rychlejsi, vykonnejsi) nez jiny funkcni
> Xserver ? Mel jsem zatim dojem, ze framebuffer je univerzalni zpusob,
> jak prinutit vzpurnou videokartu, aby zpristupnila svou videopamet a
> ze tato metoda bude v kazdem pripade degradovat vykon karty. Ale je
> mozne, ze se pletu a rad bych si to ujasnil.

Framebuffer je hoooooodne pomalej, ksyz existuje naticni driver tak
ho neni proc pouzivat (teda mimo tucnaka pri bootu ;-)

                        Marek