journaling fs na linux

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 13:41:56 CET 2000

>Je to opravdu tak?

Je. Ale slibujou, ze se to zmeni.

>Pokud ano tak dost nechapu k cemu to je dobre. To uz by
>bylo lepsi zrusit cache a write() operace se vrati az pote co jsou data
>skutecne zapsana na disk.

Journalovani a synchronni zapis jsou dve zcela odlisne veci. Pokud
budes data zapisovat synchronne, tak budes muset porad delat uplny
fsck po padu.

Journalovani naproti tomu funguje tak, ze se data zapisou prvne do
zurnalu a pak az na disk. Pokud system spadne behem zapisu do journalu,
pozna se, ze journal je neuplny, a zahodi se. Pokud system spadne behem
zapisu na disk, tak se pri dalsim bootu vezme journal a vsechny
data z nej se prekopirujou na prislusna mista na disku, cimz se
zajisti integrita a neni treba provadet fsck.

Journalovani vubec nemusi byt synchronni (a taky neni), takze to pri
bezne praci clovek ani nepozna. Pozna se to pri kopirovani velkych
souboru, coz je na ext3 2x pomalejsi.

Mikulas