Interference mezi obrazovkou a seriovym portem

Petr Kubicek kubicek na mathesius.ff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 15:31:54 CET 2000

According to Jan ' Kozo ' Vajda:
> :> zkousim si propojit dva pocitace po seriove lince,
>

> mohli by ste prosim Vas napisat nejake _velmi_ strucne HOW-TO ?

Taky v tom spis plavu, ale strucne. Podrobneji viz HOWTO:

Serial-HOWTO, Text-Terminal-HOWTO

> man slattach som pozeral .. ale napr. mi z toho nebolo jasne aky seriovy
> kabel na to potrebujem .. ci klasicky, alebo nieco na sposob CISCO console
> cabel ( ala krizene TP do seriovej koncovky )

No presne ten prekreziny (null-modem) kabel. Ne od modemu, ale treba
laplink nebo vyrobit ze tri dratu (prekrizene Tx,Rx a zem) pro rychlosti
do 38400 b/s ? staci.

> mozno by stacilo nakopnut a pripadne konfiguracia na vasich strojoch ( ako
> example )

Doplnit do inittab obsluhu seriove linky napr:
S1:2345:respawn:/sbin/getty ttyS1 DT9600 vt100

a donutit init aby si to precetl
telinit q

Na terminalove strane pustit nejaky emulator terminalu napr. minicom
a spravne ho nastavit port, rychlost atd.

Pokud to chcete jako konzoli prectete si jeste:
/usr/src/linux/Documentation/serial-console.txt

> ak je to dolezite, tak by som potreboval preppojit dva zhodne systemy, co sa
> tyka typu a verzie ( Mandrake 6.x)

Na distribuci nezalezi, jen tam musite mit vsechny programy,
co potrebujete.

Petr