Inzerat BSA

St. linuxst na krnov.cesnet.cz
Neděle Leden 30 11:57:08 CET 2000

Puvodne jsem nechtel, ale na tu demagogii, co tu lita, uz musim ..

Je treba si uvedomit jednu jedinou zakladni vec. Pokud nekdo neco vyrobi,
pak ma pravo za to pozadovat nejakou odmenu. V pripade mikcrosoftu jsou to
nehorazne penize, nekde je to symbolicka castka a nekdo to poskytne
zadarmo. Jenze nelze jen kvuli tomu rict, ze Microsoft si ten zisk
nezaslouzi a tudiz si to okopiruju=ukradnu. Tim jste se dopustili
trestneho cinu. Pokud si opravdu myslite, ze si nekdo nezaslouzi svou
odmenu za dany software, nepouzivejte ho.

To, ze spousta lidi ma doma nebo v praci kradene MS Windows nebo Office je
holt smutnou realitou, se kterou by se ale melo neco delat. Proc? Protoze
kdyz si to kazdy ukradne, tak pak kazdy bude mezi sebou posilat wordowske
dokumenty, excelovske tabulky atd... a tim dalsi nutit, aby si to v lepsim
pripade koupili, v horsim ukradli. Kdyby lidi nekradli software, tak neni
v nasi zemi takovym zpusobem rozsireny ani Microsoft, protoze kdo by mel
tolik penez, aby si koupil domu Officy, ze?

Dalsi reakce nize...

 On Sun, 30 Jan 2000, Michal Gust wrote:

> Vas priklad je velmi smutny, ale je holou realitou. Na druhou stranu,
> kolik z tech zakazniku, kteri k vam chodi by se pri neexistenci
> konkurence s kradenym sw a dvojnasobne cene stejne v tech dverich
> neotocili, protoze by to pro ne bylo jiz neunosne - myslim ze hodne.
> Takhle mate praci oba, i kdyz vy jste na tom podstatne hure. Takze opet
> by se dalo ad absurdum rici, ze softwarove piratstvi vytvari mnozstvi
> pracovnich mist, snizuje naklady a zvysuje konkurenceschopnost v nasi
> ekonomice, coz jsou vsechno pozitivni faktory.

Tak tohle uz je vazne sila. Takze podle Vas ta druha firma, ktera si sve
vybaveni z casti nakradla je super, protoze snizuje ceny a tim vytvari
konkurenci? Hmm... dobry. Myslim si, ze by vsichni meli dodrzovat zakony a
podnikat se stejnymi podminkami.
Vemte si dalsi priklad, firma, chce prodat za kazdou cenu PC, tak to
sestavi z tech nejlevnejsich smejdu a k tomu prida jeste nelegalni kopii
Win9x a nekdy i Office. Nehlede na to, ze ma pak s tim smejdem zakaznik
problemy, urcite dosahne mensi ceny, nez firma, ktera byt by cenu hardware
srazila na stejnou cenu, tak urcite pri dodrzovani zakonu bude drazsi o
ten sw. Taky v poradku? Podle Vas asi ano, ze? Vzdyt je to ostatne
konkurence :(( No, uprimne receno, ti co se tak rozciluji, sahnete si
trochu do svedomi, nemate na svem disku neco, co se normalne kupuje, ale
vy jste to nekoupili?

prosim, skocete tu demagogii... zakon tentokrat neni na Vasi strane...

St.