Inzerat BSA

Michal Gust m.gust na sh.cvut.cz
Neděle Leden 30 09:41:02 CET 2000

Vladimir Rengevic wrote:

> Noo... ale keby sa dotycny SW kupil, dodavatel svoj prijem zdani...

Ale tim nevyvracite puvodni myslenku, ze nekoupenim software nevznika
danovy unik, protoze dane musi zaplatit bud zakaznikova firma z penez,
ktere neutrati nebo softwarova z penez, ktere by ziskala prodejem. V
druhem pripade je tu ovsem vysoka pravdepodobnost, ze ta softwarova
firma bude dane odvadet prinejmensim v USA pripadne nekde na Kajmanskych
ostrovech (zalezi na sikovnosti :)), cili se da ad absurdum rict, ze
nezakoupenim software se naopak zvysuji danove odvody do pokladny CR (na
ukor jinych statu).

> Mam prepress studio, robime na MACoch. Ked som zacinal, kupil som PageMaker,
> Illustrator, Photoshop, ATM, a dalsi soft. Ku skeneru som kupil SilverFast a
> zistil som,
> ze v tom je skoro 400.000 korun pricom by to mal v konecnom dosledku

Vas priklad je velmi smutny, ale je holou realitou. Na druhou stranu,
kolik z tech zakazniku, kteri k vam chodi by se pri neexistenci
konkurence s kradenym sw a dvojnasobne cene stejne v tech dverich
neotocili, protoze by to pro ne bylo jiz neunosne - myslim ze hodne.
Takhle mate praci oba, i kdyz vy jste na tom podstatne hure. Takze opet
by se dalo ad absurdum rici, ze softwarove piratstvi vytvari mnozstvi
pracovnich mist, snizuje naklady a zvysuje konkurenceschopnost v nasi
ekonomice, coz jsou vsechno pozitivni faktory.

Na druhou stranu chudak Bill Gates si nebude moci poridit dalsi letadlo
a tedy firma co vyrabi luxusni letadla bude mit min zakazek, mensi zisky
... min pracovnich mist. Proste kazda mince ma dve strany, tahle nasi
republice prinasi spise pozitiva. Da se rict, ze je to takove
"janosikovstvi" bohatym bere a chudym dava - nesmime zapomenout, ze
podle zakonu se Janosik dopoustel "trestne cinnosti" a byl tedy hledany
zbojnik.

Jednoznacne to ale podporuje demokracii, protoze tu pak neexistuje jedna
vsemocna spolecnost, ktera ma faktickou moc ovladat ekonomickymi
prostredky (vcetne treba masirovani obycejnych lidi reklamou) v podstate
vsechny vyspele staty, protoze dneska jsou hlavnim kapitalem informace a
MS se snazi ovladnout informacni technologie, jak jen to je mozne.

S pozdravem
	Michal Gust.

P.S. Mozna kdyby jste koupil puvodne PC s legalnim softw., Photoshop v
bundle se scannerem atd., proste snazil se jiz od pocatku minimalizovat
naklady (vim, ze to je kolikrat na ukor kvality), tak by jste treba
usteril 1/4 az 1/2 nakladu a zilo by se vam ted lepe.