Inzerat BSA

Petr Soucek petr na ryston.cz
Neděle Leden 30 16:47:24 CET 2000

Martin Caslavsky wrote:

> Lehce uvadite v omyl: to tvrzeni zni, ze "... znate ... nekoho, kdo pouziva
> nelegalni software (zkopirovane verze....)". Samozrejme, kdyz z toho
> vytrhnete to nelegalni software, dostava to hned jiny smysl. Koukam, ze se
> Vam zalibilo "ucel sveti prostredky".

Smysl zustava porad stejny - ze to "zkopirovane verze bez radne
zaplacenych licenci" je v te vete dano jako priklad nelegalniho
software. Coz je pochopitelne nesmysl. Existuji statisice programu, od
kterych muzu mit "zkopirovane verze bez radne zaplacenych licenci" a
budou zcela legalni. Treba i ten IE. A jinak je to tvrzeni zcela v
souladu s kampani "Nahe PC", na niz je docela vystizny nazor treba na
http://www.nekradu.cz/nekradu/klub.asp?prispevek=96

> Slovem "zklidnit" jsem myslel nevyhrozovat zalobou.
> BTW nemusite byt pravnik, aby jste se mohl domahat spravedlnosti u soudu.
> Ale to, jak z toho couvate o necem svedci. Nemate na to jit je zazalovat, je
> to trochu neco jineho nez tlachy v nejake konferenci nebo u piva, ze?

Myslite to vazne? :-) Samozrejme ze je, zvlast pri schopnosti ceskych
soudu. Nektere zaloby mame u soudu uz 4 roky, a jeste na ne neprisla
rada ani na prvni projednani. A za 4 roky treba uz zadna BSA nebude.

Ovsem pokud by se rozhodl treba CZLUG uvest podobna dezinformujici
tvrzeni na pravou miru, at jiz soudne nebo vysvetlujicim inzeratem v
tisku, rad na to nekolika tisicikorunami prispeju. A to myslim zcela
vazne.

> Kdybych mel vyhodit kazdeho klienta, ktery v reklame (o cemz komercni weby
> jsou) jenom trochu pribarvuje, nevim, kdo mi zustane.
> Vase apriorni vysazenost na MS a veci souvisejici je zjevna, budete tak
> statecne bojovat i proti praskum, ktere vzdor reklame bajecne neperou?

Nevim, z ceho usuzujete na apriorni vysazenost vuci MS - protoze to je
hlavni hybna sila BSA? A kdyz uz jsme u toho - ktera BSA za tim vlastne
stoji? Jak jsem se docetl na http://www.nekradu.cz/, tak tech BSA je vic
a nemaji se zrovna rady, pokud jsem to pochopil. A na strance
http://www.zatepla.cz/ neni uvedeno spravne obchodni jmeno BSA, coz by
melo byt u takove firmy samozrejmosti. A domenu zatepla.cz vlastnite Vy
jako fyzicka osoba. Domenu bsa.cz vlstni "BSA CS" - takovy subjekt ale v
CR podle ARESu neexistuje. Na
http://www.nekradu.cz/nekradu/klub.asp?prispevek=86 se o BSA CS pisou
taky zajimave veci.

Vzdycky je dobre vedet, kdo je kdo a za koho kope.

BSA se treba tvari, ze ji jde o legalitu pouzivani sofwtare, ale ve
skutecnosti (logicky) haji pouze obchodni zajmy svych zakladatelu.

A k tem praskum - tomu, jak perou se venuji spotrebitelske testy, takze
ma verejnost moznost dozvedet se jejich skutecne ucinky. Ale jeste zadna
reklama netvrdila ani neprimo, ze me ceka trestni postih, jestli nebudu
pouzivat urcity druh prasku. Takovou nehoraznost si muze dovolit jen
BSA.

Na rozdil od nekterych pisatelu zde si nejenom myslim, ze krast software
se nema, ale ze je i treba dodrzovat prava autoru. Proto kde to jde,
pouzivame free software (linux, pmail, Mercury), neco jsme si ho napsali
sami, no a neco nam nezbylo nez koupit s prislusnym poctem licenci
(dnews, netware, win95 a office95, spousta sharewaru)

Obrovskou sanci pro legalizaci pouzivani software je prave linux (a
freebsd a dalsi) jako operacni system a velka sila open source aplikaci.
Takze rozvoj linuxu => rozvoj legality.

Zdravi

Petr Soucek