Inzerat BSA (trochu OT)...uz asi moc

Jozef Cierny cierny na intrak.tuke.sk
Neděle Leden 30 21:13:06 CET 2000

Zdravim !

Aj ked je to uz starsne dlhy mail, neda mi nereagovat...skusim byt
strucny...sorac za vytah, viem ze vytrhavam zo sirsich suvislosti

> +Krast software je samozrejme nemoralni, ale zamysleme se trochu nad jinym
> +aspektem. Porad tu vsichni krici, jak je Microsoft spatny. Proc?

ako hovorite nemoralne, ale nebrani Vam to ho pouzivat, ze ? Uprimne
povedane, niekedy ani neviete, ako okradate softwarove firmy, len taky
Matlab komplet stoji cez pol miliona :-) A preco je MS spatny...citaj
dalej...

> +Vzdyt ja osobne neznam jiny operacni system nez Microsoft Windows*, ve
> +kterem by byla uspokojive vyresena podpora cestiny, ovladacu, konfigurace,
> +dostupnosti aplikaci, behu na maximalnim poctu ruzneho hardware, dostatek
> +literatury apo

literaturu pre linux...hm, osobne mam niekolko tisic stran v .pdf .txt +
man, info, news, maily....naozaj malo ? A vidim aj makcene a dlzne celkom
f pohode... Windows nie je konfigurovatelny, verte mi, nastavujete len
vyrobcom povolene srandicky...skuste sa pozriet do sendmail.cf, uvidite co
su moznosti konfiguracie...:-) Uznavam, ze z hardwarom su problemy, ale
ked ma clovek malokedy moznost priamo nakopnut prislusnu firmu a dostat z
nej komunikacny protokol, sposob programovania...inak funguju vselijake
exotiny (hlavne zvukovky, grafiky...), staci hladat, komu to uz
ide...alebo cakat (to je fakt nevyhoda)

> Reknu to, co si myslim. Windows je dnes lepe uzpusobeno pro uzivatele.
> Mnohokrat pristup lidi od Linuxu je malo kriticky. Koneckoncu, oni si ten
> system vytvareji take pro svoji potechu. Ma opravdu lepsi jadro, a vse je
> tam jakesi cistejsi. Ale uzivatelska pritulnost mu opravdu schazi.

Otazka vkusu, ak sa Vam pacia schemy typu "Destivy den", budiz.
Nepoculi ste o GNOME, KDE, XFCE ... ? Nehovoriac o theme trebars vlastnej
pani manzelky usmievajucej sa s kazdeho xtermu :-) (a kriciacej pri
prepinani okien...)

> +Mj. nema smysl vyvijet produkty pod Linux, protoze vetsina Linuxove
> komunity
> +proste chce software zadarmo, tj. mne to neuzivi. Musim delat pro platici
> +zakazniky - ti vsak maji Windows a tudiz i ja je musim jit koupit, abych
> pod
> +ne mohl vyvijet.

Pre Vasu informaciu, existuju produkty, ktore sa predavaju za celkom (pre
mna studenta) slusne peniaze. Nic Vam nebrani vyvijat cokkolvek za
peniaze...
Inak, ako je to s pocitom, ak na Vas zakaznik nadava kvoli Vasmu softwaru,
ktory pada nie pre Vasu chybu (WindowsNeznamAkyZasError:123) ?
Urcite si mysli, ze si zasluzite svoje peniaze (jemu to nevysvetlite).

> Ano, s tim souhlasim. Model vsechno zadarmo neni zas tak dlouho
> zivotaschopny. To je muj nazor. Odhani to lidi, kteri by radi s Linuxem
> delali profesionalne. Myslim si, ze licence GPL v soucasne dobe lecktere
> usili zabiji. Tato licence mimo jine rika, ze pouziji-li treba jenom jeden
> bajt z neceho, co ma GPL licenci, musim zverejnit zdrojove kody vseho, co
> delam, a to zdarma. To mi nepripada stastne.

No ak to robite len pre peniaze...ale predaj je aj o zakaznikovi a jeho
spokojnosti, ak teda viac hlav rozmysla nad Vasim dielom, je
pravdepodobnejsie, ze to nakoniec bude to, co zakaznik potrebuje a on bude
spokojny. Vy dostanete dalsiu zakazku. A dalsie peniaze. A vsetci sme
spokojny...

> Uz tu byly systemy lepsi, nez Windows, a urcite jeste budou. A pokud nebudou
> trochu v reale, tak zase zhasnou. To plati o kazdem systemu. A nejsou jenom
> dva, je jich mnohem vice.

To je fakt, zdravy rozum vitazi (niekedy).

> +Ostatne proc vlastne vyvijeme Linux ? Ja to porad nechapu. Nebylo by
> +jednodusi, kdyby se lide, kteri utraci tolik casu to pomerne mrtveho
> +produktu, radeji shromazdili ve vyojovem tymu a podporili doplneni
> nekterych
> +casti Windows, ktere jsou mene kvalitni ? Microsoft takove veci na
> +research.microsoft.com nabizi.

Nebolo. Nepostavite dom na piesku.

> +V mnohem kratsim case by byl uzivatelsky prijmeny a stabilni system na
> +svete. Microsoft by nemusel investovat tolik prostredku do reklamy a vyvoje
> +- ceny jejich produktu by klesali a casem by se odstranili i ty aktivity
> +kolem nelegalne kradeneho software - byl by docela levny.

Neverte znizovaniu cien v obchodnej politike, aku robi Microsoft. Bez
svojho megamarketingu by nikdy  nepredal tolko licencii. Co sa tyka
nelegalneho softwaru...neviem za aku dobu, ale snad niekedy tato cast
Europy dospeje do stadia, kedy si budeme moct dovolit v pohode kupovat
software za tieto ceny. (taky matlab pod linuxa :-)

> +Ovsem prave tim, ze budujeme znepratelene tabory sudlikarejici si svoje
> +vlastni systemecky a pidisystemy ala Linux, napomahame tim vlastne
> rozsireni
> +nelegalniho software, protoze tim neprimo zvysujeme naklady Microsoftu a
> tim
> +padem i ceny jeho produktu, ktere se tak stanou pro radu lidi nedostupne.

Linux nie je pidisystem. To ma fakt vytocilo. Ved sa spomina v suvislosti
s pojmami IBM, Corel, NSA...Asi vazne nemate sajnu o marketingu,nakladoch
na programovanie...

> +Zamyslete se nad tim a nepiste mi na to prosim rozhorcene vylevy. Ano, je
> +pravda, ja Linux moc v lasce nemam. Preferuji Windows, a presto ziju :)
>
> A ja Vas na to nesoudim. Me je to osobne jedno. Ja si take myslim, ze pro
> uzivatele jsou dnes Windows pouzitelnejsi nez Linux.

Je to naozaj na Vas. Nie som programator, mnohym veciam v Linuxe stale
nerozumiem, ale uz nikdy s k MS nevratim. Na solidnu, stabilnu, bezpecnu
pracu sa mnohe MS programy naozaj nehodia.

> +Vim, ze pro 90% z vas nemaji takovi lide pravo zit, ale co zmuzete proti
> +svetu okolo, kde proste 95% tvori MS-svet. Prijde mi vyvijet neco jako
> Linux
> +asi jako snazit se prosazovat vrtulova letadla v dobach tryskovych letadel
> +apod. Proste: "Moje letadlo pada mene casto, protoze je vrtulove. Vase
> +tryskova podle statistik padaji casteji." Spravneji by asi melo rict - dnes
> +padaji vrtulova letadla mene proto, ze je jich celkem mnohem mene nez tech
> +tryskovych. Proto se zda, ze i Windows padaji vice nez Linux...

Som rad, ze existuju ludia ako Vy. Nutia rozmyslat, nespat na vavrinoch a
po x-ty raz  dojst k nazoru, ze sme sa rozhodli spravne :-)

> Ano, existuji v Linuxove komunite extremiste, a clovak se dozvi, ze kdo nema
> Linux je idiot. Pokud ho neumi pouzivat, tak at jde do... A jsou docela dost
> videt, to je pravda. Je to ostuda Linuxu.

Kazdy extremista je vidiet. Ale ty su vsade. Videli ste video o
prezentacii Billovho najlepsieho OS, ked mu posiel do modrej
obrazovky...toto bol extrem a poriadne viditelny... (milujem to video :-)

> +Mne osobne se Linux hrouti pomerne casto, kdezto Windows funguji jako
> +stabilni system.

Ktora verzia windowzov ?

Na zaver: nechcel som nikoho urazit, len mi to proste nedalo a myslim, ze
Linux si zasluzi par rozhorcenych slov na obhajobu.

				S pozdravom

					Jozef Cierny