Inzerat BSA (trochu OT)

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Neděle Leden 30 23:09:45 CET 2000

Prijemny den ;-)

> Sun, Jan 30, 2000 ve 03:50:32PM +0100 Ing. Miloslav Ponkrác napsal:
>
> Krast software je samozrejme nemoralni, ale zamysleme se trochu nad jinym
> aspektem. Porad tu vsichni krici, jak je Microsoft spatny. Proc?

Asi to bude tou jeho megalomanskou politikou... Jediny na svete a nik iny
neexistuje... (vid napriklad reklama nahePC - ak nemate Windows, pocitac
nebude fungovat).

> Vzdyt ja osobne neznam jiny operacni system nez Microsoft Windows*, ve
> kterem by byla uspokojive vyresena podpora cestiny, ovladacu, konfigurace,
> dostupnosti aplikaci, behu na maximalnim poctu ruzneho hardware, dostatek
> literatury apod.

Takze po poriadku:
1. cestina/slovencina - v podstate bez problemov
2. ovladace - na 99% su, ale niektore bez priciny padaju z velavravnou
hlaskou
   o narusenej ochrane pameti a vypise registrov, modrou obrazovkou,...
3. konfiguracia=klikanie po volbach, pricom su volby o ktorych ani len
netusite
   co sa da ocakavat ked ich zvolite - jednoducho obcas magia
4. rozny HW - Linux tiez pobezi na comkolvek a na rozdiel od Windowsov
  aj na CGA alebo Herculese v textovom mode (co je na server az-az), dokonca
  aj bez monitora.
5. dostatok literatury - ked sa pozriete na knihy o Win zistite, ze su na
  jedno kopyto a najlepsie v style "Problemy s Windows - jak na ne".
  K Linuxu mate adresar /usr/doc (zdarma ;-), par knih v obchode a kooopec
  stranok na internete.
6. bezpecnost - k Linuxu sa zjavi zaplata za par hodin, dni. Windows sa
  opravia dva-tri krat za par rokov.

> Mj. nema smysl vyvijet produkty pod Linux, protoze vetsina Linuxove
komunity
> proste chce software zadarmo, tj. mne to neuzivi. Musim delat pro platici
> zakazniky - ti vsak maji Windows a tudiz i ja je musim jit koupit, abych
pod
> ne mohl vyvijet.

No, Orcale, IBM a dalsi sa asi mylia a coskoro skrachuju...

> Ostatne proc vlastne vyvijeme Linux ? Ja to porad nechapu. Nebylo by
> jednodusi, kdyby se lide, kteri utraci tolik casu to pomerne mrtveho
> produktu, radeji shromazdili ve vyojovem tymu a podporili doplneni
nekterych
> casti Windows, ktere jsou mene kvalitni ? Microsoft takove veci na
> research.microsoft.com nabizi.

Dobre, zacnem. A ak mi moj program spadne do modrej obrazovky
ako vytusim konstelaciu hviezd v ktorej sa to nestane?
Vecsiu cast dna stravim pred MACom. Ano, tiez tam system pada, ale
podstatne menej ako Windows. A jediny nepadavy system vo firme je
server beziaci pod Linuxom. Cim to asi bude???

> V mnohem kratsim case by byl uzivatelsky prijmeny a stabilni system na
> svete. Microsoft by nemusel investovat tolik prostredku do reklamy a
vyvoje
> - ceny jejich produktu by klesali a casem by se odstranili i ty aktivity
> kolem nelegalne kradeneho software - byl by docela levny.

Mozno aj zdarma.
A tak vznikol komunizmus...

> Ovsem prave tim, ze budujeme znepratelene tabory sudlikarejici si svoje
> vlastni systemecky a pidisystemy ala Linux, napomahame tim vlastne
rozsireni
> nelegalniho software, protoze tim neprimo zvysujeme naklady Microsoftu a
tim
> padem i ceny jeho produktu, ktere se tak stanou pro radu lidi nedostupne.

Skuste sa zamysliet nad pojmom konkurencia... Neni to nahodou dovod
na znizovanie cien? Monopol _nikdy_ neznizi ceny pokial ho k tomu nieco
nedonuti. Mozno by si Bill kupil aj raketu, ved co s tymi bubakmi bude
robit.

> Zamyslete se nad tim a nepiste mi na to prosim rozhorcene vylevy. Ano, je
> pravda, ja Linux moc v lasce nemam. Preferuji Windows, a presto ziju :)
>
> Vim, ze pro 90% z vas nemaji takovi lide pravo zit, ale co zmuzete proti
> svetu okolo, kde proste 95% tvori MS-svet. Prijde mi vyvijet neco jako
Linux

Mozno sa mylim, ale tych 95% bude v Europe. Pozrite si nejaky americky
film a ak zbadate pocitac zaostrite - bude tam nahryznute jablcko. A to ma
s Windowsom pramalo spolocneho.

> asi jako snazit se prosazovat vrtulova letadla v dobach tryskovych letadel
> apod. Proste: "Moje letadlo pada mene casto, protoze je vrtulove. Vase
> tryskova podle statistik padaji casteji." Spravneji by asi melo rict -
dnes
> padaji vrtulova letadla mene proto, ze je jich celkem mnohem mene nez tech
> tryskovych. Proto se zda, ze i Windows padaji vice nez Linux...

Mozno budem klamat, ale neviem si spomenut, zeby som musel zhodit Linuxovy
server magickym tlacitkom reset. A to mi bezi uz 4 roky. Restarty sa konaju
len
umyselne za ucelom upgrade systemu, HW, pradania disku a rekonfiguracie.

> Mne osobne se Linux hrouti pomerne casto, kdezto Windows funguji jako
> stabilni system.

A co na tom Windowse bezi? Zapisnik a Write. Vo stvrtok ma volali k problemu
s wordom. Sustavne vykrikoval, ze ma malo pamete a odmieta kontrolovat
pravopis. Pomohla "klasicka" finta. Odinstalovat, nainstalovat a chodi. Ale
po 3 hodinach, kedy som sa to pokusal odstranit klikanim na tie
najzahadnejsie
volby a nastavenia... Tak isto nam tu vo firme pada Corel na zahadne magicke
konstelacie hviezd...

> S pranim prijemneho zbytku dne (a nemyslete na mne ve zlem)

Len v tom najlepsom. Prajem vsetkym len den s usmevom od ucha k uchu
a bez starosti...

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454