OT was: Inzerat BSA

St. linuxst na krnov.cesnet.cz
Pondělí Leden 31 09:09:04 CET 2000

On Mon, 31 Jan 2000, P.K. wrote:

> konecne nazor kterej vystihuje pomerne solidne podstatu veci... kdyz budu
> vydelalavat miliony vyrobou piratskych kopii, pak musim pocitat s vendetou
> a koneckoncu dobre mi tak... ale pokud mam doma nejakej comp
> poskladanej z
> bazaru, ktery mi nic nevydelava a na nej si nekde sezenu micro$ a par
> nejakych dalsich blbinek pro zabijeni casu, tak at mi kazdej polibi
> prdel... to by museli postavit koncentraky aby se tam vsichni vesli :) v

I v takovem pripade se dopoustite trestneho cinu a jste zlodej (neberte to
ted osobne, je to pouze na vyse uvedeny priklad - vasi konkretni situaci
neznam). Je to stejne, jako byste si nakradl nejake knihy jen pro svoje
poteseni z cetby nebo nejake auto, jen proto, ze se chcete povozit nebo
treba par flasek whisky jen proto, ze se chce pobavit a zprijemnit dlouhe
chladne vecery. I kdyz vse pouzijete jen pro 'zabijeni casu', presto jste
to ukradl a jako takovy zaslouzite trest. Je fakt, ze asi jineho rozsahu
nez treba prekupnik.
Podobne nesmysly, kterymi se tady snazi obhajovat spousta lidi, jsou
bohuzel jen trapne vymluvy, ktere by nemely u soudneho cloveka obstat.
Nezlobte se na mne, ale reci o tom, ze SW se nema prodavat, jsou nesmysl.
Kazdy ma pravo vyzadovat za svuj vytvor urcitou odmenu a ti, kteri ten SW
chteji pouzivat, maji povinnost mu tuto odmenu poskytnout.

St.