Inzerat BSA (trochu OT)

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pondělí Leden 31 10:57:46 CET 2000

Milan Sorm wrote:
> # Microsoft Windows bezi jen na x86 hardware, a to jeste ne na starsich
>
> Nejenom. Viz WindowsNT a jejich HCL (Hardware Compatibility List)

Alphu uz Microsoft prestal podporovat, a o jine platforme tedy nevim.

> # systemech. Podpora cestiny je velmi slaba, ceske verze maji mnoho (i
>
> naopak, podpora cestiny je takova, ze po nainstalovani funguje. To o Linuxu
> rict nemohu.

Zkuste si neco vytisknout z Internet Exploreru 4.01 na Win95 na HP
Laserjet 6 :-) (Vse posledni verze driveru a servicepacku) Zpusobuje to
unicode, ktery u IE narozdil od Office97 nejde vypnout.

> # kterych z neznamych duvodu nejdou precist ani latinkove fonty), mezi
>
> To nebude o Windows, ale o vasem textovem procesoru.

Microsoft Word 7.1/8.0. A to jsem zapomnel na to, ze pro Windows
vymyslel Microsoft kodovani windows-1250, cimz vnesl do kodovani
stredoevropskych jazyku pekny gulas.

> Podpora je u Microsoftu vynikajici, jejich Techline funguje vyborne. Upravit
> - cokoliv. Viz research.microsoft.com, kde muzete ziskat zdrojove texty.

No to by me opravdu zajimalo. Co myslite tou Techline? To je placeny
support nebo support v cene produktu? Ja jsem vzdy volal na 201503222, a
tam jsem se rady (krome "preinstalovat cely system" nebo "to neni
problem Microsoftu" - u driveru) nikdy nedockal. Opraveny kernel32.dll
bez memory leaku pro W95 je pro jine jazyky k dispozici uz 4 roky, po
mnoha urgencich jsem dostal od supportu MS verzi, se kterou Win ani
nenabootuji.

A s tim pristupem ke zdrojakum - muzete to upresnit? Podle me to take
neni vubec jednoduche. A stejne je vetsina chyb v driverech, od kterych
zdrojaky nejsou.

> Cha cha. Mluvi z vas neznalost veci. Podivejte se na research.microsoft.com,
> kolika firmam uz sve zdrojaky prenechal.

Prohledal jsem zmineny web na "source code", naslo se 100 odkazu, ale
ani jeden se netykal toho, ze by poskytli zdrojaky nejake firme. Je tam
jen napsano, ze je dostalo 55 univerzit na celem svete, a to vyhradne
pro nekomercni ucely a bez jakekoliv podpory. Jetli to tam je, tak mi
prosim poslete link.
Co tam ale urcite neni, kolik firem pak od nich zase odrizl a zpusobil
jim velke problemy.

> # A svet okolo bere Linux velmi vazne, to snad neni treba dokazovat.
>
> Ktery ? U nas v Cechach mluvite o tech 500 nadsencich v teto konferenci ?

To je jen vrcholek ledovce. Kdyby nikdo jiny, tak treba Microsoft -
alespon v nekterych dokumentech.

> # nebude to mit zadny efekt. Znam z vlastni zkusenosti.
>
> Muzu zavolat hotline a problem mi vyresi. U Linxu muzu napsat do teto
> konference a nic se vetsinou nestane.

Muzete mi rict, na kterou hotline volate? Na te 201503222 mi nikdy s
nicim nepomohli. Jen namatkou:
- memory leak v kernel32 u w95cz
- nefungujici tisk ie4/lj6
- chybejici nejdulezitejsi menu ve scandisku v ceske verzi w98
- pres Windows Update si Win98 natahly nejake systemove knihovny v
anglictine misto v cestine, MS to na distribucnim webu opravil, ale ti,
co byli chybou postizeni si museli znovu preinstalovat cele win98
- security patche pro ceske win/ie, ktere uz davno existuji v en
variante
atd.

Co se Linuxu tyce, je casto vhodnejsi nez psat sem napsat primo do
konference, tykajici se daneho produktu.

Zdravi

Petr Soucek