vhodny browser okrem netscape

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Leden 31 16:30:32 CET 2000

On 31/01/2000, Igor Kilian wrote:

> Myslim zadarmo.

Tak to mate zatim tak trosku smulu. Tedy ne, ze byste na tom byl lepe,
kdybyste chtel investnout nejaky ten dolar :)

Prave ted mate na vyber v podstate z velkeho mnozstvi prohlizecu, ale
kvalita je pofiderni:

a) Mozilla (www.mozilla.org) - build M13 je uz hodne blizko
pouzitelnosti, ale to plati hlavne pro jadro, rozhrani jeste snese mnoho
vylepseni. Zatim je dost pomale a z casti nefunkcni. Nepodarilo se mi
vypnout nacitani obrazku, takze ho nepouzivam, ale jakz takz uz by to
slo

b) Opera (www.opera.com/linux/) - zatim zadarmo, protoze je ve stadiu
alpha. Nezkousel jsem, protoze ma zatim dost omezenou funkcnost

c) Konqueror (www.kde.org/konqueror/) - pry bude super, ale nevim,
jestli uz jde nekde neco stahnout (a take nevim, jestli bude existovat
standalone verze, nebo pouze jako soucast KDE)

d) Amaya (www.w3c.org/amaya/) - testovaci browser W3 consorcia. Co s nim
testuji je mi zahadou, protoze podle me je to absolutne priserny
prohlizec, ktery snad neumi ani HTML 2.0

e) w3m (http://ei5nazha.yz.yamagata-u.ac.jp/~aito/w3m/eng/) - textovy
browser s peknou podporou tabulek i framu, ovsem s nekolika otravnymi
vlastnostmi (napr. nutnost zadavat URL vcetne protokolu - http://)

d) links (http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~mikulas/links/) - textovy
browser od Mikulase Patocky, pekny, ale nema bookmarky (nebo uz ano? :)

Pro me osobne je NN i pres priserne chyby, ktere obsahuje
nejpouzitelnejsi, i kdyz to doufejme brzy zmeni Mozilla. Zatim me na ni
mrzi stejna pametova narocnost, jako ma NN, ale utesuju se tim, ze je to
statickym slinkovanim s Gtk+. Chtel jsem si sice zkompilovat svou verzi,
ale neuspel jsem, ackoliv jsem se snazil. A jelikoz pro kompilaci bylo
potreba neco okolo 500 MB diskoveho prostoru, znovu to uz ani zkouset
nebudu... Alespon zatim.

S pozdravem