[OFFTOPIC] Re: Inzerat BSA

Antonin Kral A.Kral na sh.cvut.cz
Pondělí Leden 31 16:44:33 CET 2000

Martin Caslavsky wrote:

> Takze si ten sw zkopirujete, protoze "se to da". Nezamcene auto taky
> ukradnete, protoze "se to da"?
>
> Nicmene k problemu Vami nadnesenemu: paragraf 13 Autorskeho zakona: "(1) Pri
> kazdem uziti dila nalezi autorovi, ..., autorska odmena." Tedy v pripade
> nelegalne zkopirovaneho programu chybi autorovi odmena podle zakona mu
> proslusejici.
>
>                             Martin Caslavsky

Tohle uz se opravdu neda poslouchat (cist). Vy se tady ohanite zakony
tehle zeme a pritom si je zjevne vykladate tak, jak se vam zrovna hodi.
Jako treba tohle prirovnani s autem je zcela zcestne. Vezmneme misto sw
knihu. Kdyz pujdu do knihkupectvi a tam ukradni knihu, dopustim se
kradeze (vynechme uvahu o cene => prestupku), opradu pochybuji, ze by
nekoho napadlo podat zalobu na poruseni autorskeho zakona. Naproti tomu,
kdyz si tu knihu koupim nebo ji koupi muj kolega. A ja si vezmu papir a
tuzku nebo kopirku a celou knizku opisu a pak s tim opisem neco
podniknu, tak se nedopustim kradezem, ale naopak porusim autorsky zakon.
IMHO tahle debata je uplne zbytecna, protoze urciteho, nejmenovaneho,
cloveka asi nepresvedcime. Myslim, ze je jedine reseni - dohodne se tak
300 milionu lidi a prestanou pouzivat produkty jedne nejmenovane firmy a
tim ji donuti snizit ceny na unosnou miru. Proste vsemocna ruka trhu :-)

TK