Cesky tisk - uvaha

Pondělí Leden 31 20:50:32 CET 2000

On Sun, 30 Jan 2000, Peter Lacus wrote:

> 1. treba si zvyknut, ze nie vsetky veci su Open Source. Adobe proste
> pozaduje licencne poplatky a stym sa asi neda urobit nic - azda len
> vymysliet nieco podobne.

Za svuj sw at si klidne chce licencnich poplatku kolik chce. Ale kdyz
by melo byt zacit omezovano, aby nekdo jiny naprogramoval neco, co zvenku
vypada stejne -- a to za pouziti zverejnene dokumentace rozhrani -- tak to
uz zacina byt zvrhle.

On Mon, 31 Jan 2000, Martin Brehovsky wrote:

> Irix (na SGI) ma take podporu DPS, a nevim o tom, ze by X server mohl
> poslat do hrobu. Pri nejake chybe to proste nic nezobrazi a vypise to
> klasickou ps chybu (podobne jako ghostscript).

Kdyz jsem rikal, ze jde do hrobu, tak jsem mel na mysli nikoli, ze by to
nutne spadnulo, ale ze to zacne neco dlouho trvajiciho delat a cely X
server po tu dobu stoji (pokud nakonec prece jen nespadne kvuli nedostatku
pameti).

Mimochodem...abych zase jednou rekl neco konstruktivniho: alternativa
k uploadovani novych fontu je naucit programy, aby ty kompozitni znaky,
ktere nejsou ve std. fontech, syntetizovaly podle udaju z metriky samy.
Tj. misto aby rekl, ze se ma nakreslit r s hackem na 100,100, tak
chce na 100,100 nakreslit r a na 120,150 nakreslit hacek (to je priklad
bez naroku na spravnost). Mam dojem, ze tohle obcas pouziva TeX. Vyhoda
je, ze nejsou potreba nove fonty, ale staci jen nove metriky (za
predpokladu, ze rozdily mezi vizazi ruznych variant tehoz fontu jsou
dostatecne zanedbatelne), nevyhoda je, ze program generujici ten PS musi
byt o poznani chytrejsi...tady uz by zacinala davat smysl nejaka knihovna.