OT: Re: Inzerat BSA

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pondělí Leden 31 13:32:43 CET 2000

Petr Soucek pise:
> Ovsem puvodni namitka byla jeste trochu jina - pokud ma dnes obvykly sw
> pirat doma sw za milion korun a jinak je uplne svorc, tak nejen stat,
> ale ani vyrobce sw fakticky neprijde ani o korunu, protoze ji ten clovek
> proste nema - a kde nic neni, ani smrt nebere. Proto jsou vsechny cisla
> o danovych unicich a ztratach vzniklych piratenim nesmyslna.

To snad ne. S danovymi uniky mate pravdu, ale s tim piratstvim je to trochu
jinak. Kazdy autor (nejen) softwaru ma pravo pozadovat za svoje vynalozene
usili odmenu a zaroven ma pravo stanovit vysi teto odmeny podle sveho uva-
zeni. Kazdy, kdo chce pouzivat pro svou praci/zabavu tento software se muze
(take svobodne) rozhodnout, zda je pro neho stanovena cena akceptovatelna
nebo neni. To je cele. Pokud uzivatel dojde k zaveru, ze pro nej cena neni
prijatelna, musi se porozhlednout po alternativnim programu.

Zkopiruje-li si misto toho program za ktery nezaplati (treba protoze na nej
nema), je to kradez! Argumentovat kupni silou je nesmysl, pokud namam na
draheho mercedesa, take ho nepujdu nekam ukrast, ale koupim si treba skodovku,
nemam-li ani na tu budu jezdit MHD.

Domaci uzivatele se proste musi smirit s tim, ze nemohou pouzivat software,
ktery je spickou v oboru, ale musi se poohlednout po levnejsich variantach.

Omlouvam se za OT a navrhuji presunout se do <chaos na arachne.cz> (kde je
nejen nemezeny topic, ale soucasne i vcelku mrtvo :-).

--
                                   David Kužela