Inzerat BSA

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Pondělí Leden 31 22:41:44 CET 2000

> Jenom to, ze zadna dan z prodeje neexistuje.

No, ale ak si program kupte a uvazujete ekonomicky, tak sa jeho
cena "rozpusti" v konecnej cene produktu pre Vasho zakaznika,
takze urcity zlomok z faktury za sluzbu pripada prave na naklad
na kupu daneho programu a tento sa nasledne zdani ako ten
prijem, ktory neviete najst ;-)

> Existuje dan z prijmu, ale ta je v podstate neutralni, protoze kdyz
> zaplatim 10000,- Kc sw firme, zdani je ona, kdyz je nezaplatim, zdanim
> je ja. Neuvazuji variantu, ze je jedna z tech firem ve ztrate, ta pak
> nezaplati nic.

Uvazujme ak su obidve v zisku. Ak potrebujem program kupim ho
(zisk zdani SW firma). Asi som ho nepotreboval len preto, aby som
ho mal ale cosi na nom vyprodukujem a nasledne to predam...
V cene _musi_ (ak kalkulujem spravne) byt zahrnuty aj moj vydavok
na nakup toho potrebneho SW a TU je ten rozdiel medzi ukradnutim
a zakupenim daneho software a tym padom aj nasledneho chybania
zdroja dane..

> A pak existuje dan z pridane hodnoty, ktera je pro platce DPH opet zcela
> transparentni, v pripade neplatcu znamena jisty zisk statu. Ale je to u
> software jen 5% z prodejni ceny. A pokud software prodava neplatce DPH,
> tak stat DPH neinkasuje vubec.

Ak kupim od platcu DPH a pouzivam ako platca DPH mna to nestoji v ramci
DPH nic, ale prejavi sa to znova v konecnej cene prodktu (a tym padom
aj v DPH, ktora je vysledna_cena*sadzba_DPH).

Ono v konecnom dosledku sa ten naklad pri nakupe musi prejavit vsade.

> Ovsem puvodni namitka byla jeste trochu jina - pokud ma dnes obvykly sw
> pirat doma sw za milion korun a jinak je uplne svorc, tak nejen stat,
> ale ani vyrobce sw fakticky neprijde ani o korunu, protoze ji ten clovek
> proste nema - a kde nic neni, ani smrt nebere. Proto jsou vsechny cisla
> o danovych unicich a ztratach vzniklych piratenim nesmyslna.

No, keby doma tak (az na moralnu ujmu) je mi to v podstate jedno...
Ale skuste si predstavit, ze si pre priklad kupite Word za 10kKc.
A rok zarabate na prepisovani textov. Sused tiez prepisuje texty
a, pochopitelne, tiez to robi pre biznis. Povedzme, ze v ramci konkurencie
budete mat rovnake ceny a urobite rovnake mnozstvo prace.
Ale co sa nestane na konci roka? Zarobili ste presne o 10kKc
menej ako sused. A skuste hadat preco? Ved on ich podla Vas
nikomu neukradol a ani nikomu nechybaju... Nenas... to
niekoho???

Tiez si myslim, ze za vyskusanie daneho programu sa platit nemusi
(to je priklad na rozne dema a tie vase "domace" vyuzitia,
ale ak to pouzivam pre biznis tak aj autor si zasluzi svoje
(ved to v konecnom dosledku nezaplatim ja, ale moj zakaznik).
Dakujem sam sebe, ze WinNT som si pred 4 rokmi nekupil
a len pokusne nainstaloval. A ked som disk preformatoval
na e2fsck pri instalacii Linuxu zistil som, ze ten pokus
ma cosi naucil...mysliet a setrit tam, kde sa da. (No, sadzbu
v StarrOfice miesto PageMakeru si predstavit neviem....)

Mozno je moj nazor deformovany, ale zda sa mi to prave
takto najspravnejsie :-)

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454