GNU licence

Martin Mevald martinmv na hornet.cz
Pondělí Leden 31 23:21:34 CET 2000

On Sun, 30 Jan 2000, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> Zde to mate cerne na bilem. Cokoli obsahuje zcela, nebo jen zcasti cokoli s
> GPL licenci, musi byt jako _celek_ bezplatne poskytnuto. Tedy staci _jediny_
> bajt, a musite navalit do GPL _vsechno_!!!

Ano, a to je dobře.

> Firma, ktera prodava instalace Linuxu podle GPL jedna nelegalne, pokud neco
> z duvodu bezpecnosti zkompiluje se statickymi knihovnami.
> GPL v komercnich
> aplikacich vlastne omezuje bezpecnost...

Statické linkování je méně bezpečnější - když se objeví chyba v knihovně,
nelze použít novou verzi.

> Prave tak neni vhodne, kdyz nutite lidi, aby vas GPL kod pro ne znamenal
> dejte vsechno z ruky ven a zverejnit, jinak jste kriminalnici.

Takové jsou ale licenční podmínky. Takže je vhodné aby někdo napsal
nějaký užitečný program a nějaká firma  provedla malé úpravy a vydělávala
na prodeji  programu peníze ?

> Mnohem vice
> se mi libi BSD licence ci jine.

Z výše uvedených důvodů se mi BSD licence nelíbí.

Martin Mevald, martinmv na hornet.cz