Kdo mi vysvetli fetchmail ?

Jindra Vavruska ok1fou na volny.cz
Čtvrtek Červenec 6 21:27:50 CEST 2000

Dne Ne, 02 čec 2000 jste napsal(a):
> Ahoj,
>
> chtel bych si vyzkoset jak funguje fetchmail,
> neco uz jsem precetl a nejak jsem se zastavil.
>
> zajima mne:
>
> * kde ma fetchmail konfiguracni soubor RH6.1en,
>     kde je to ~/fetchmailrc

To je IMHO nejlepsi si sam napsat podle vlastnich potreb. Nevim o tom, ze by primo
v distribuci byl nejaky default konfigurak (nedavalo by to smysl).

> * ukazka fetchmailcf

Co by to melo byt?

> * volba -username, kde se zada jmeno a heslo ??
>
> * to musim mit pro kazdy pop3 ucet zavedeneho uzivatele v linuxu?

Ne.

> * jak spustit fetchmail po startu automaticky v rc.3

IMHO to neni nutne. Ja radeji spoustim fetchmail po spusteni pppd (mam dial-up).

/etc/ppp/ip-up.local :

   /usr/sbin/fetchmail -f /etc/fetchmail/fetchmailrc

(jednorazove "vybere" vsechna POP3 konta definovana v dotycnem souboru)
Mohlo by byt i :

   /usr/sbin/fetchmail -d 900 -f /etc/fetchmail/fetchmailrc

Funguje v daemon modu a kontroluje postu kazdych 900s (30min) pro
ty, co dlouho surfuji na internetu :-)

Po skonceni PPP spojeni je dobre fetchmail zase shodit:

/etc/ppp/ip-down.local :

   kill `cat /var/run/fetchmail.pid`
   rm -f /var/run/fetchmail.pid

A nakonec mala ukazka fetchmailrc:
*----------------------------
   defaults:
      proto pop3,
      no dns,
      no envelope,
      pass8bits, no keep, fetchall

   # nasledujici ucet je maildrop, na ktery
   # pristava posta pro asi 5 aliasu
   poll mail.xxxx.com:

      preauth password,
      user banan there with password xYYYx
           to production=pavel.j sales=petr.k info=pip * here
      # zbytek si jeste rozebere qmail prostrednictvim qmail-alias

   poll pop3.volny.cz:

      preauth password,
      user bambul with password cepice to henry here

Jak jsem naznacil, co je spatne nastaveno ve fetchmailrc jeste
zachranuje qmail... takze to berte s rezervou.

>         Dekuji Roman

Ale neni zac. Pokud Vam to zacne chodit driv nez mne, bylo to k necemu dobre.

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)

use perl ;