celeron? (Re: firewall squid jak vykonny stroj)

Tomcat tomcat na cmail.cz
Pátek Červenec 14 04:04:47 CEST 2000

> Mam na mysli matematicke OPERACE.
> Databaze, rendering, komprimace, dekomprimace, seti na home, atd.
> To jsou typické APLIKACE, ktere pouzivaji narocne matematicke OPERACE.

Pardon, ale to bych si dovolil oponovat. Trochu ;-) do procesoru delam...
Mat.operace bych hrube rozdelil na "nizkourovnove" (add, sub) a "slozitejsi"
(mul, div, real...). Prvni resi scitacka, ty druhe koprocesor
(zjednodusene).
Ale ani u jednech si nedokazu predstavit _JAKYKOLIV_ vliv cache na rychlost.
Jedinou vyjimkou by snad mohlo byt vyuziti INSTRUKCNI cache pri retezeni
mnoha PODOBNYCH instrukci za sebou, ale vsechny CPU uz od Pentia nemluve o
Motorolach tusim ze od 68030 a vsech PowerPC maji pipeline architekturu a
spoustu dalsich podobnych vymozenosti, takze realne zrychleni je asi
nemeritelne.
Jak uz tady kdosi spravne napsal, cache ma __JEDINY__!!! ucel - zrychlit
pristup
k pameti (mat.oper. probihaji vetsinou v registrech). Asi nema smysl to tady
podrobne rozebirat. Snazil jsem se to maximalne zjednodusit, pokud ma nekdo
zajem
o podrobnejsi vyklad, asi to nepatri do teto konfery. Nekdy behem prazdnin
by
se spousta takovych a jinych technickych informaci mela objevit na jednom z
mych
webu, adresu pripadne poslu do konf. - snad to bude par hackeru zajimat...

Celeron ma jedine PODSTATNE omezeni a tim neni mala cache (128 KB docela
staci...).
Vubec nikdo tady nezminil, ze beha na FSB pouze 66MHz a to znamena svinsky
pomale
prenosy na VSECH sbernicich (RAM, CPU<>AGP, CPU<>PCI). V reale je to nejvic
poznat
v multimedialnich aplikacich (MPEG) a hlavne ve hrach!! Nicmene pro bezne
aplikace
kancl typu bohate staci. Neznam ale zadneho vyrobce (ktery tomu rozumi -
nemam na
mysli hromadu cs assembleru), ktery by si dovolil Celerona narvat do
serveru. Dobre
vedi proc - kdo chce podrobne info, poslete mail. Pripadne jestli ma nekdo z
bossu
nasich oblibenych serveru (ahoj roote!) zajem o nejake prispevky na podobna
temata,
zkuste se ozvat - mozna se necham ukecat (zatim nemam moc casu).

Martin "TomCat" Kocourek  Linux&Win $chizo
mail: mkocourek na wo.cz   GSM: +420-602-517866
"Tak nám zabili Kennyho, paní Müllerová..."
"To je irelevantní, veliteli!" (:>()