routed, route, kernel 2.0.36

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Pátek Červenec 14 08:29:56 CEST 2000

Martin `MJ' Mares wrote:

> Zdravim!

> Zkuste se podivat na projekt bird -- http://bird.network.cz/ -- pokud
> zakompilujete pouze podporu RIPu, mel by byt malicky.

zkusil jsem:
# configure --enable-protocols=rip,static
a vypadl me z toho binarni soubor bird o velikosti 526 kb, coz je +-
10Kb velikost gated (a to nevim jaky v nem jsou zakompilovany protokoly,
myslim, ze vsechny).

No nic.

Uz se vrtam v konfigurakach gated, uz mi to i funguje, ale tak na 95%.
Tech 5% me jeste krouti.
Jde mi o nasledujici vec.
Pri nabootovani routeru se nahodej staticky routy na vlastni site a na
def.gw. Potom nainstaluju package gated.lrp a pustim gated.
Ten se zacne vrtat v tabulkach a po nejakym case (2 nebo 3 minuty) mi
vyhodi route na def.gw. Podotykam, ze na pocitaci, kterej je jako def.gw
nebezi zadnej routovaci daemon. Je to asi tim, alespon podle
dokumentace, proste z gatewaye nechodej routovaci informace, tak ji
vyhodim.
To ale nechci, kdyz ji nahazuju natrvdo v kernelu, tak bych cekal, ze mi
ji gated nebude vyhazovat.
Na def.gw sice taky casem pobezi nejakej routovaci daemon, ale pro
pripad, ze by nebezel (treba upadne), potrebuju, aby mi sit zila i bez
toho.

Takze, lze nejak rici gatedu, at si nejakych routu nevsima a povazuje je
za svaty?

Procetl jsem dokumentaci k gated celou od zacatku do konce, zkousel jsem
pouzit "martians" - nic.
Jediny co funguje je pouzit "static", ale tam se musi rict IP adresa
(nebo jmeno) gatewaye, coz nechci, protoze chci stejnej package tahat na
routery, ktery pouzivaj ruzny def.gw. Navic tim opakuju stejny definice
- jednou definuju def.gw pred spustenim gated a pak to musim definovat
jeste jednou v konfiguraku gated. To zvysuje moznost preklepu a pak to
hledat... Nebo to opravovat na dvou mistech pokud by se nedejboze
zmenila def.gw.
Def.gw musim definovat jeste pred spustenim gated pro pripad, ze by se
nepovedlo gated spustit, tak aby mi to fungovalo v soucasny podobe.

--

Martin Edlman
Fortech s.r.o, Litomysl