celeron? (Re: firewall squid jak vykonny stroj)

Tomcat tomcat na cmail.cz
Neděle Červenec 16 01:06:56 CEST 2000

Diky, ze se nasel nekdo, komu nebylo lino se podrobneji rozepsat jako mne.
(To nemyslim ironicky!). Toto vse je samozrejme pravda, ale cely duvod,
proc jsem se puvodne pustil do toho pokusu o vyklad, byly MATEMATICKE
operace, na jejichz rychlost nema pritomnost ci velikost cache vliv (viz
datasheety Intelu k Celeronu, PII a PIII http://developer.intel.com).

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!           TO JE PRAVE ONO ---------------- vvvvvvvvvvv

> zpracování.  Naopak jiným  aplikacím - s většinou  instrukcí výpočetního
> charakteru,   může  pro  uspokojivou  plynulost   zpracování  postačovat
> třebas i  samotná L1 cache  v  procesoru. Ale  nějakácache je zapotřebí
> vždy.

> IMHO:  Mám pocit, že taktování sběrnic AGP,  PCI je na FSB nezavislé,
> čili  přenosy na těchto sběrnicicích jsou stejně"svinsky" pomalé jak
> na Celeronu, tak i na jiných procesorech.

Jde o to, ze na vetsine chipsetu je rychlost FSB totozna s rychlosti
pametove sbernice. Takze pomala FSB neprimo zpomaluje vsechny ostatni
(pokud neuvazujeme malo pravdepodobnou komunikaci typu AGP<>PCI ;-).
Je to podobny problem jako probihajici diskuse o rychlosti IDE. Cely
system je tak rychly (pomaly) jako jeho nejpomalejsi soucast. To je axiom.

> Aćkoliv 66 MHz u Celeronůje určitým omezením, tak hlavní důvod, proč
> nikdo  nedává  Celerony  do aplikačních  serverů, je pŕeci jen jejich
> menší L2 cache. Důkazem budiž fakt, že serverováverze Pentium II(III)
> Xeon, se od regulerního "desktopového" Pentia II (III) liší především
> svou větší a rychlejší L2 cache a ne frekvencí FSB.

S tim nelze nez souhlasit, ale zase to je daleko od puvodniho problemu,
takze jsem to nechtel resit v teto konferenci. Viz muj prispevek.

> Samozřejmě bavíme se o very high-end  aplikacích, neboť  linux  má tu
> přijemnou  vlastnost,  že většinu  instalací je možné  provozovat  na
> podstatně slabším hw než  je  high-end.  Pro některé  instalace  může
> být  Celeron  nadostačující,  pro  většinu   bývá  ten  samý  Celeron
> zbytečným luxusem a postačí obyčejné Pentium (486).

Jinymi slovy: do firewallu s Linuxem klidne ten Celeron dam (pokud pres
nej nepoleze 100 uzivatelu - napriklad).

Ach jo, jak daleko jsme se dostali od puvodniho dotazu... Moje reakce byla
opravdu jen na ten ulet s MATEMATICKYMI operacemi v souvislosti s cache.
Pokud jsem tim nekoho nevedomky zmatl, velice se omlouvam, nemel jsem to
v umyslu ;-)

Martin "TomCat" Kocourek  Linux&Win $chizo
mail: mkocourek na wo.cz   GSM: +420-602-517866
"Tak nám zabili Kennyho, paní Müllerová..."
"To je irelevantní, veliteli!" (:>()