GRABOVANI FOTEK pod LINUXem

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Pondělí Červenec 17 09:09:49 CEST 2000

Lukas Zapletal wrote:

> Dobry den,
>
>         chteli bychom do jidelny nainstalovat malou (webovou) kamerku a pripojit
> ji k linuxovemu stroji tak, aby pravidelne snimal obrazky do formatu
> gif/jpeg a ukladal je pres NFS na web, aby se pracovnici mohli pres www
> podivat, jak to vypada.
>
>         Nemate nekdo s podobnou veci zkusenost? Nemohl by mi nekdo poradit jaky
> hardware koupit (kamera, karta...) ?

Zkousel jsem kameru Connectix Color QuickCam s programem qcread-0.3 - to
funguje. Zkousel jsem taky gqcam, ale to me porad psalo do logu:
modprobe: can't locate module char-major-81-0
nebo
modprobe: can't locate module char-major-81-1
nebo
modprobe: can't locate module char-major-81-2

Zkousel jsem vselicos (podle README, INSTALL, ...), ale nefungovalo to.
Nicmene qcread staci - to je to co potrebujete, grabuje to obrazky a
uklada je na disk. Jsou ve formatu ppm (pokud se pamatuju), potom je lze
pomoci ppmtogif prevest na gif.

--

Martin Edlman
Fortech s.r.o, Litomysl