tisk ps souboru na jehlickovou tiskarnu epson

Ladislav Michl xmichl03 na stud.fee.vutbr.cz
Pondělí Červenec 17 12:16:37 CEST 2000

On Mon, 17 Jul 2000 RMosnicka na perseus.cz wrote:

> muzete mi nekdo poradit, jak prevedu soubor ve formatu ps do formatu abych
> ho mohl vytisknou na jehlickove tiskarne epson, tedy tiskarne, ktera neumi
> postscript ?  Nekde v dokumentaci jsem nasel, ze toto by mel umet
> ghostscipt, nenasel jsem k nemu ale zadne man stranky, nebo navod jak se
> snim pracuje.

man gs nefunguje? podívejte se do linuxových novin 01/2000, článek Tiskárny v
UNIXu.

> Jde ghostscript nastavit primo jako filtr v konfig. tiskarny, aby mi
> vsechny ps soubory automaticky prevedl do tvaru pro epson ?

jde, v /etc/printcap zaregistrujte třeba takový filtr
--
kopretinka:~# cat /etc/lprfilters/filter-mt290
#!/bin/sh

dd of=/tmp/pprint.$$ count=1 bs=2 2> /dev/null

if echo -n '%!' | cmp - /tmp/pprint.$$ > /dev/null ; then
# The PrintJob is in PostScript, we start GhostScript filter
  cat /tmp/pprint.$$ - | \
    gs -q -sDEVICE=epson -r120x72 -sPARERSIZE=a4 -dNOPAUSE \
       -dSAFER -dBATCH -sOutputFile=- -
else
  cat /tmp/pprint.$$ -
fi

rm -f /tmp/pprint.$$

třeba jsem si smazal trestný bod... :-)

--Ladislav Michl, icq: 81558514
"Člověk je veliký ve svých extrémech..."