Rychlost IDE rozhrani?

Daniel Smolik Smolik na corpus.cz
Pondělí Červenec 17 16:45:40 CEST 2000

Cejka Rudolf wrote:

> [...]
>
> 2) Linux na PC: Prekvapilo me, ze stale musim pres hdparm experimentalne
> nastavovat magicka cisla, aby se rychlost pristupu na IDE disk stala
> zajimavou (a ze se pri experimentovani nevyhnu tvrdemu zakousnuti
> pocitace). Prekvapilo me, ze velikost bloku v prikazu dd velmi vyrazne
> ovlivnuje rychlost cteni a zapisu. Prekvapilo me, ze ani po nastaveni
> parametru pres hdparm a po nalezeni nejvyhodnejsi velikosti bloku jsem
> zustal dost hluboko pod ocekavanou rychlosti. Ve vetsine ostatnich
> primitivnich rychlostnich testu ale Linux vyhrava, takze se mi to
A zkousel jste patche od A. Hedricka ?

> 3) FreeBSD na PC: Nemusim nic nastavovat a na zadne problemy jsem nenarazil.
>
> Soucasny pristup na IDE disky se ale chova vsude podobne.

> Ja tu mam zase plnou ucebnu Ultra 5 s IDE disky a netuhnou ani
> pres pomerne tvrde zachazeni ze strany studentu. U dalsi
> Ultra 5 sedim a taky netuhne. Mozna byste mohl blize specifikovat,
> co znamena "tuhne IO" v reci iostatu. Ale nejdriv je potreba se
> presvedcit, ze tam nemate 400 MHz procesory.
Staci pustit CDE a v nem NN. Nerikam, ze je to nejak
tragicke, ale zacne se skubat mys. Pokud na tom samem stroji
(333MHz) jsou SCSI disky tak to tohle nedela.
Ja vim neni to nijak prukazne, ale o necem to svedci. Ale
tohle samozrejme
s rychlosti nema az tak moc spolecneho. To je spis o
"inteligenci" disku.

				Dan

--
Daniel Smolik