Rychlost IDE rozhrani?

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Červenec 17 11:42:21 CEST 2000

Zkousel jsem. Ale nerozepisoval jsem se o tom, abych zbytecne nevyvolaval
vlnu nesmyslnych prispevku, kterych je v teto konferenci uz presprilis.

1) Solaris na PC: Nezdalo se mi, ze by podporoval UDMA a pristup na IDE disk
byl hodne pomaly. V Solarisu proste prijatelne rychly pristup na IDE disk
nastavit neumim.

2) Linux na PC: Prekvapilo me, ze stale musim pres hdparm experimentalne
nastavovat magicka cisla, aby se rychlost pristupu na IDE disk stala
zajimavou (a ze se pri experimentovani nevyhnu tvrdemu zakousnuti
pocitace). Prekvapilo me, ze velikost bloku v prikazu dd velmi vyrazne
ovlivnuje rychlost cteni a zapisu. Prekvapilo me, ze ani po nastaveni
parametru pres hdparm a po nalezeni nejvyhodnejsi velikosti bloku jsem
zustal dost hluboko pod ocekavanou rychlosti. Ve vetsine ostatnich
primitivnich rychlostnich testu ale Linux vyhrava, takze se mi to
stale nezda.

3) FreeBSD na PC: Nemusim nic nastavovat a na zadne problemy jsem nenarazil.

Soucasny pristup na IDE disky se ale chova vsude podobne.

Daniel Smolik <Smolik na corpus.cz> wrote:

> Ja nevim,  mam zkusenosti napr. se Sunama. Treba u Ultra 10
> jsou ted IDE disky a ta masina pri velkem IO tuhne stejne
> jako PC. U starych SparcStation5 a 10 bylo SCSI, tyhle

Ja tu mam zase plnou ucebnu Ultra 5 s IDE disky a netuhnou ani
pres pomerne tvrde zachazeni ze strany studentu. U dalsi
Ultra 5 sedim a taky netuhne. Mozna byste mohl blize specifikovat,
co znamena "tuhne IO" v reci iostatu. Ale nejdriv je potreba se
presvedcit, ze tam nemate 400 MHz procesory.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science