Upgrade GTK

Edmund edmund na atlas.cz
Úterý Červenec 18 10:06:56 CEST 2000

Predem chci rict, ze jsem zacatecnik.

A ted k vlastnimu dotazu. Mam RedHat 6.1 cz. Chtel jsem si nainstalovat
novejsi Gimp (1.2.23), ale reklo, mi to, ze potrebuju GTK verze 1.2.7 a
vyssi. Zjistil jsem, ze mam GTK+-1.2.5-2. Na CD SuSe linuxu jsem nasel
GTK 1.2.7 a zaradoval se. Zadal jsem rpm -U gtk.rpm (tak se jmenuje ten
balik v suse linuxu) a vyhodilo mi to spoustu chyb. Vetsinou, ze soubor
x z noveho balicku je v konfliktu se souborem ze starsiho balicku.
Napriklad:
file /usr/lib/libgtk-1.2.so.0 conflicts with file from gtk+-1.2.5-2.
Co s tim?
Nejprve jsem zkusil starou verzi odinstalovat, ale to neslo.Zkusil jsem
ty konfliktni soubory odstranit a castecne to pomohlo. Zustali jen dva
konflikty. Ten vyse uvedeny a soubor libgdk. Zkusil jsem odstranit i
podobne soubory, ale nepomohlo to. Asi jsem pominul nejakou drobnost,
ale jak se vlastne upgraduji knihovny?

Podle rad jsem nainstaloval novou verzi knihovny GTK pomoci rpm -U
--nodeps --force gtk.rpm Z toho, ze to nehodilo zadne chyby a ze prikaz
rpm -q gtk mi vyhodi gtk-1.2.7-21 soudim, ze se to asi opravdu
nainstalovalo. Bohuzel pri pokusu nainstalovat novou verzi gimpu mi po
zadani ./configure vyhodi, ze nenalezl spravnou verzi gtk. Pry potrebuje
verzi 1.2.7 nebo vetsi. Taky tam pise, ze nenasel soubor gtk-config.
Prohledal jsem cely disk a taky jsem ho nenasel. Co delat? Je mozne, ze
se nespustili instalacni skripty obsazene v gtk.rpm? Zkuste me aspon
nakopnout, kterym smerem zamerit sve dalsi vyzkumy...

Predem moc diky
Petr Vanicky
edmund na atlas.cz