Novy debian?

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Středa Červenec 19 16:19:10 CEST 2000

> [...]
>k dílu a společnými silami s ostatními vývojáři snížit počet chyb, které
>jsou release-critical, případně platit někoho, aby to dělal za Vás. Nebo
>můžete použít unstable nebo frozen. Totéž se týká Red Hatu, můžete se
>podílet na vývoji Raw Hide nebo používat releasnutou verzi.
>Věty typu "Debian je známý tím, že ..." si prosím odpusťte. Je to jako
>"agentura JednaPaníPovídala(tm)". A když nějaký takový blud vypustíte,
>doplňte jej o "protože se klade velký důraz na testování a bezchybnost" a
>potom samozřejmě i o "a tudíž se může stát, že v Debianu jsou starší verze

Omlouvám se, pokud Vás tyto věty urazily, ale blud to není. Nerad bych tu
rozpoutával nějakou válku, tak jí skončeme. Celé je to velice jednoduché, já
prostě nemůžu stáhnout distribuci z internetu, protože na to trochu málo
vydělávám. Když jsem v této konferenci před x měsíci prosil o stáhnutí
aktuální verze Potata na CD kohokoli, kdo ho již má, bylo mi odseknuto, že
to není potřeba, protože Potato bude každou chvíli. Tím jsem skončil.

Už tehdy jsem věděl, že platí onen zmíněný blud, který ale časově vystihuje
o co v Debianu kráčí. Rád bych se, třeba drobnostmi podílel na Debianu,
protože jsem byl jím, jakožto distribucí velice příjemně překvapen. Třeba i
tom zmíněnou menší chybovostí a dalšími vlastnostmi. Ale nikdy jsem se
nedoprosil vypálení CD. Tím jsem odkázán pouze na oficiální distribuce. A
sám víte, kdy vyšel Debian 2.1.

>A abych nebyl nařčen z neobjektivity... Uživatelé si někdy stěžují, že:
>"nová verze je zveřejněna pozdě" anebo "nová verze obsahuje dost
>chyb". Zkuste se zamyslet, jestli u své oblíbené distribuce nemůžete
>ovlivnit ať již dřívější zveřejnění či méně chyb. Pokud to každý udělá
>místo podobných nářků, budeme mít skvělé distribuce skvělého operačního
>systému zveřejněné velmi brzy a bez chyb. Ono je to také o vhodném modelu

Pokud bude Debian pro mě dostupný, rád něco pro "minimalizaci nářků" udělám.

Miloslav Ponkrác