Specialna aplikacia Linuxu

Ladislav Pčola pcola na tahanovce.sk
Sobota Červenec 22 04:47:42 CEST 2000

----- Original Message -----
From: Stanislav Meduna <stano na trillian.eunet.sk>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Friday, July 21, 2000 6:03 PM
Subject: Re: Specialna aplikacia Linuxu

> : 2. Praca s viacerim moniormi. Momentalne od 3 do 6.
> : 3. Samozrejme v gafickom rezime (ukazuje sa ze akceleracia nebude
potrebna)

> To problem mozno bude, v prvom rade zrejme nebudete
> mat kam strcit tie graf. karty.

Tak to som zistoval u hardwareistov a existuju maticne dosky s viacerimi PCI
slotmi (tu je to off topic) a zdvojene graficke karty ktore zaberu jediny
slot na dva monitory (napr. ten Matrox G400)

>Teoreticky ale nie
> je problem spustit jeden X server pre kazdu kartu,
> pokial sa vedla seba znesu hardwareovo (Matroxy
> by sa mali).

No, niesom v Linuxe az tak "doma", ale zda sa mi ze si to predstavujem inak:
pravdepodobne X server by mal byt spusteny len jeden, a na nom jedina
aplikacia - ta nasa ktora by vedela kreslit vo fullscreene na vsetky
monitory + obsluhovat vsetko ostatne... Nejedna sa o viac samostatnych
aplikacii - kazda na jednom monitore - ale o jednu so siestimy vystupmi na
monior (aj ked v konecnom dosledku je to vec architektury programu).

Resp. bez X-ov by to neslo? Neje mozne v Linuxe navodit graficky mod? (a to
uz ani nehovorim o viacerych monitoroch)

Na www.xfree86.org sa spomina Matrox G400 ako podporovany 4.0.1kou.

> : 4. Na kazdom monitore touchscreen
>
> S akym rozhranim? Ak z kazdeho ide PS/2 "mys",
> do bezneho pocitaca to nemate kam zapojit.
> Pokial ide o seriove rozhranie, malo by to ist.

Musim sa priznat, ze som sa s touchscreenom este nestretol, ale predpokladam
seriove rozhranie. Vcelku hardwareove zalezitosti ma netrapia. aspon nie v
tomto stadiu projektu...

> : 5. Pravdepodobne viac ako 4 seriove rozhrania
>
> Existuje pomerne dost podporovanych multiport
> kariet - vid dokumentacia jadra.

OKi

> : 6. Ochrana pred kopirovanim
>
> Kopirovanim coho a proti komu?

Prakticky celeho software vnutri. Jadrom pocinajuc nasim SW konciac.
Maximalne ztazit pristup co i len k binarnej verzi softwareov. Dajme tomu ze
do velkosti niekolko MB to sme schopny urobit. Dalej kodovany disk alebo
co...

>Existuju komercne
> riesenia alebo si mozete nieco zbastlit. Na dongle
> zabudnite, akurat naseriete svojich pouzivatelov.
> Obvyklou cestou pod Unixami je licencny manazer
> a pridelovanie aktivacnych kodov, pripadne viazanych
> na MAC adresu a.p.

Bohuzial nic mi nevravi dongle ani to ostatne :((( ale posnazim sa ziskat o
tom viac informacii... Ale zda sa mi ze zase to nieje celko to prave. Nema
to byt ochrana proti neopravnenej instalaci. System sa bude dodavat ako
celok, a chraneny ma byt proti kopirovaniu. Tzn. hardwareovu cast by si
vedeli okopirovat. Rovnaka MB atd. ale software vo vnutri bude
"zamordovany". Tu by ma zaujimalo mount kodovaneho disku. Existuje nieco
take?

OK, v kazdom pripade vrela vdaka za podnety.

S pozdravom
        Laco