Specialna aplikacia Linuxu

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Sobota Červenec 22 09:20:57 CEST 2000

On 22 Jul 2000 04:48:18 +0200, Ladislav Pčola wrote:

: pravdepodobne X server by mal byt spusteny len jeden, a na nom jedina
: aplikacia -

X aplikacia sa nespusta na X serveri - X server je program,
ktory zaistuje komunikaciu s pouzivatelom.

Prestudujte si nieco o architekture X Window, inak bude
podobnych nedorozumeni viac.

: Nejedna sa o viac samostatnych aplikacii - kazda na jednom
: monitore - ale o jednu so siestimy vystupmi na monior
: (aj ked v konecnom dosledku je to vec architektury programu).

X aplikacia moze bez najmensich problemov kreslit na viacerych
serveroch (ci je to pre dany ucel najvhodnejsia architektura
je ina vec).

: Resp. bez X-ov by to neslo? Neje mozne v Linuxe navodit graficky mod?
: (a to uz ani nehovorim o viacerych monitoroch)

To samozrejme mozne je, lenze budete musiet programovat
spustu veci, ktore X urobia za vas. Pochopitelne
neviem co presne potrebujete - mozno vam to tak
staci.

:> Matrox G400 sice vie dva monitory, ale podpora v XFree
:> bud nie je, alebo je neprilis odladena (nepoznam aktualny
:> stav v 4.0.1).

: Na www.xfree86.org sa spomina Matrox G400 ako podporovany 4.0.1kou.

No ved, to je verzia stara par tyzdnov a robit komercny
projekt, ktoreho zakladne funkcie sa spoliehaju na
"este teply" kus kodu je vzdy dost riziko.

: Musim sa priznat, ze som sa s touchscreenom este nestretol,
: ale predpokladam seriove rozhranie. Vcelku hardwareove
: zalezitosti ma netrapia. aspon nie v tomto stadiu projektu...

To by vas trapit mali, pozadujete totiz nieco, co potrebuje
neprilis standardny hardware a zvolit hardwareovu
architekturu, ktora bude bez problemov podporovana,
je jednou z prvych zalezitosti.

: Bohuzial nic mi nevravi dongle ani to ostatne :(((

Dongle je krabicka na paralelny port a.p., ktorej pritomnost
system kontroluje.

: System sa bude dodavat ako celok, a chraneny ma byt
: proti kopirovaniu.

Chraneny pred beznymi pouzivatelmi, alebo pred kvalifikovanym
hackerom?

: Tu by ma zaujimalo mount kodovaneho disku. Existuje nieco
: take?

Ano, existuju kryptovane filesystemy - sam som s tym este
nerobil, ale skuste do vyhladavacov zadat nieco ako cryptfs.

Pokial ide o embedded system, ktory proste pobezi ako je
a neocakava sa postupna zmena hardware (upgrade BIOS-u,
disku, ...), zvolil by som ako kluc hoci obsah BIOS-u
spolu so seriovym cislom disku, a to nielen pri montovani
filesystemu (kedze to prebieha este v nekodovanej casti),
ale aj na niekolkych miestach pocas behu systemu. To na
ochranu proti kopii disku 1:1 staci.

Proti kvalifikovanemu a motivovanemu hackerovi ale
nemate sancu bez nekopirovatelneho kusu hardware - dongle,
nejaka smartcard a.p. To ale samozrejme zvysi cenu -
podla mna je politika "legalny pouzivatel musi zaplatit
viac, aby bol produkt chraneny proti piratstvu", dost nefer.

Najlepsia ochrana proti kopirovaniu su tak dobre sluzby,
ze ma bez nich system daleko mensiu hodnotu.

Zdravi
--
				Stano