Kde najit BrutusWare?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Sobota Červenec 22 10:39:50 CEST 2000

On 22-Jul-2000 ondrej suchy wrote:
> z puvodniho popisu si nejsem jist, ze jde o brutalware, ten nic jako
> automaticke mountovani disku a podobne veci neumi.

> existuje - http://web.underground.cz/brutalware/
> podotykam, ze brutalware nebyl urcen pro zacatecniky a tomu odpovida
> i dostupna dokumentace.

> nepolepsi, nebot projekt je ukoncen. (autor udajne s odchodem z puvodni
> firmy prisel o pocitac s prehistorickou verzi slackware, na ktere byl
> brutalware zalozen. navic neni zajem, neni cas atd. ;)
>
> oficialnim nasledovnikem je terminal linux, ktery je mensi a lepsi.
> [...]

Řekl bych, že opravdu došlo k omylu. Já jsem původně nepsal o brutalware,
ale o brutusware. Ozval se mi dokonce autor. Více viz

http://www.penguin.cz/~ziav/bw/

Přiložena veškerá dostupná dokumentace ;-)
(takže se polepšuje)

-----------------
Brutusware Linux

 Je jedno až dvoudisketová minidistribuce Linuxu. Její původní cíl byl
poskytnout majiteli oprerační systém pro připojení k internetu pokud
možno nezávisle na tom, v jakém stupní rozkladu je okolní síť nebo lokální disk.
 Zbylo zde i místo na utility typu e2fsck, takže je použitelná i jako záchranná
disketa. Zřejmě bude možné ji vypálit na bootovaci CD, ale ještě to nikdo
nezkoušel. První a hlavní disketa je v klasickém formátu FAT12, neměl by být
problém spustit systém i na strojích, které z diskety nebootujou (bootromka,
heslo v setupu).

Má tyto hardwarové nároky:
 -procesor i386 kompatibilní
 -8MB RAM (pro pouziti X-window nesmí být root na ramdisku)
 -VGA grafika
Vhodné jsou:
 -IDE harddisk
 -pro Xka myš (symlink nastaven defaultně na ttyS0). Jádro podporuje psaux.
 -síťová kart kompatibilní s
   -3c509/579
   -WD8*13
   -NE2000
 -klávesnice :-)

Jádro má podporu těchto vybraných vlastností:
 -TCP/IP networking
 -výše uvedené síťovky
 -filesystémy ext2, msdos, vfat, umsdos, ntfs(ro)
 -česká klávesnice

Na první disketě jsou programy:
 -nutné typu bash, ls, mkdir, cp, mount, grep, sed, more, kill, ifconfig,
  route, libc5  ...
 -užitečné jako telnet, ftp, ssh, tar, gzip, bzip2, vi, ping, traceroute,
  bootpc, chmod, dd, fdformat, fdisk, dumpe2fs, mke2fs, e2fsck, ps, mkswap...
 -celkem zbytečné jako bzip2recover, httpd, mknod, setleds, setfont, LOADLIN...
 -a další, na které jsem zapomněl

 Druhá disketa je /usr, má ovšem nestandardní velikost 1760kB. S kompatibilitou
nebyly nikdy problémy, disketa šla přečíst i pod archaickým jádrem zhruba
1.2.13. Na některých distribucích chybí /dev/fd0u1760, naštěstí existuje
program mknod.
 Na /usr jsou: lynx, midnight, netcat, nslookup, chat (kecací server), rar,
scp, sort, talk, umssync.
X-window system se serverem VGA16 a českými fonty (klávesnice bohužel).

Zajímavé funkce distribuce:
 -nalezne-li síťovku, snaží se ji zkonfigurovat přes BOOTP.
 -projde všechny IDE disky a namountuje známé partišny.
 -najde-li swapovou partišnu, používá ji.
 -stejně tak soubor /var/swap (u naklonovaného systému na umsdos)
 -načte ISO Latin2 font a překládací tabulka.
 -zobrazí se hezké logo :-)
 -automaticky přihlásí roota (jiný uživatel tam stejně neni)
 -spuštěním skriptu clone (třeba clone hda1) se nahraje na zadanou dosovou
  partišnu a vytvoří i dávku pro své spuštění z dosu.

Dokumentace neni zdaleka kompletni, s pripominkami k distribuci se obracejte
na adresu ziav na penguin.cz.

                                                    ziav

Tolik oficiální dokumentace. Zkuste a uvidíte.

Pavel

E-Mail: Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
Date: 22-Jul-2000
Time: 10:36:48