Lze využít 20 GB disk, když BIOS podporuje jenom 8 GB?

Petr Balas petr na petrbalas.nospam.cz
Neděle Červenec 23 19:25:44 CEST 2000

"Ing. Miloslav Ponkrác" <postovni.holub na atlas.cz> wrote in message
news:001901bff4c4$f8b2d4a0$257414d4 na ponkrac...
> Dobrý den,
>
> ani v archívu jsem nenašel odpověď, snad jsem dobře hledal. Rád bych se
> jenom zeptal, jestli LInux umí využít větší disk, než je podporován
BIOSem.
> Mám základní desku, která umí LBA mód, ale pro max. 8 GB disky. A někde
jsem
> slyšel, že i u takové desky je možné v Linuxu dostat pšístup na celý 20 GB
> disk.

Ja teda rozchazel 17GB disk na MB co umel maximalne 528MB ale IMHO postup
bude obdobny. Poprve nabootovat s parametrem "hda=s,h,s", pak cfdisk a
pote uz ani ty parametry z prikazove radky (lilo) nebyly nutne zadavat a
Linux jel jak z praku.

Petr Balas (petr at petrbalas dot cz)