Lze využít 20 GB disk, když BIOS podporuje jenom 8 GB?

Martin Douda mad na students.zcu.cz
Neděle Červenec 23 19:56:55 CEST 2000

On Sun, 23 Jul 2000, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> Dobrý den,
>
> ani v archívu jsem nenašel odpověď, snad jsem dobře hledal. Rád bych se
> jenom zeptal, jestli LInux umí využít větší disk, než je podporován BIOSem.
> Mám základní desku, která umí LBA mód, ale pro max. 8 GB disky. A někde jsem
> slyšel, že i u takové desky je možné v Linuxu dostat pšístup na celý 20 GB
> disk.

Ano, jde to bez sebemenších problémů, používám to, jádro najde při
startu celý disk (2.2.14, nevím, jak starší). Akorát LILO není
schopné za těch 8GB šáhnout, takže jádro musí být na začátku disku.

Linux co se hardwarové konfigurace týká BIOSu nevěří skoro ani kolik je
hodin, už jsem bez problémů pracoval i s diskem, který mi BIOS nenašel
_vůbec_.

				Martin

                        Martin "MaD" Douda
WEB:http://www.volny.cz/mad3/                EMAIL:mad na students.zcu.cz
SMS:mad na gate.mobil.cz (up to 160 characters) PHONE:+420603752779
PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023
Microsoft is not the answer.
Microsoft is the question. And the answer is NO.