Lze využít 20 GB disk, když BIOS podporuje jenom 8 GB?

mao obr na ujv.cz
Pondělí Červenec 24 06:07:13 CEST 2000

On Sun, Jul 23, 2000 at 06:41:26PM +0200, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> Dobrý den,
>
> ani v archívu jsem nenašel odpověď, snad jsem dobře hledal. Rád bych se
> jenom zeptal, jestli LInux umí využít větší disk, než je podporován BIOSem.
> Mám základní desku, která umí LBA mód, ale pro max. 8 GB disky. A někde jsem
> slyšel, že i u takové desky je možné v Linuxu dostat pšístup na celý 20 GB
> disk.

ja mam 20GB disk doma a chtel jsem na to nainstalovat win ale v biosu
jsem videl jen 8GB a pomoci windows-fdisku se mi nepodarilo vytvorit
partition vetsi jak 8GB. tak jsem nabootoval do linuxu a fdiskem
jsem vytvoril prislusnou partition. ( potom lze formatovat i z windows )

mao