Ako opravit superblok?

Jan Kara jack na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Červenec 25 12:26:11 CEST 2000

  Ahoj.

> [...]
>     /dev/hdc5 Win95 FAT32
>     /dev/hdc6 Linux
> Nasledne som restartoval pocitac do Win95 a sformatoval
> /dev/hdc5 ako jednotku d:
> Nakopiroval som do nej dost velke mnozstvo dat a restartoval
> znova do Linuxu. Hned pri starte ma upozornoval ze nemam
> naformatovanu jednotku /dev/hdc6 tak som tak urobil. To som
> vsak asi nemal robit, lebo od vtedy sa mi nepodarilo
> namountovat /dev/hdc5. Vypisuje chybovu hlasku:
>     chybny typ ss, chybny prepinac, chybny superblok na /dev/hdc5
>     alebo prilis mnoho pripojenych systemov suborov
  Pravdepodobne. Zkontroloval bych si, jestli se nahodou treba
partitiony hdc5 a hdc6 neprekryvaji. Jinak si neumim vysvetlit,
jak by mohlo vytvoreni fs na hdc6 zrusit hdc5. Ale zase bych
cekal, ze hdc6 by bylo na disku za hdc5 a tedy pokud by se cirou
nahodou trochu prekryvaly, tak by to rozhodne nevyrusilo zacatek.
Podarilo se vam pred mkfs na hdc6 ten filesystem na hdc5 namountovat?

> Poradte mi prosim ako mozem zachranit data na /dev/hdc5?
> Za kazdy podnet budem nekonecne vdacny.
  Zalezi, co vsechno je na te FATce vyborene... Pokud obe fatky,
tak je to dost spatne (i kdyz protoze jste tam ta data kopiroval,
tak soubory budou asi v kuse a pujde to zachranit (ale nevim,
jestli nejak lepe nez rucne starym dobrym diskeditem...)).

						Honza