XFree86

Michal Kaspar xkasm08 na sorry.vse.cz
Středa Červenec 26 18:03:31 CEST 2000

On 26 Jul 2000, marcel hustak wrote:

> nainstaloval jsem si novou verzi XFree instalace probehla bez nejmensich
> problemu, take konfigurace nastaveni byla bezproblemova, ale jakmile jsem
> chtel nastartovat pro vyzkouseni X11 prikazem startx tak mi nabehl poze X
> server a nic vic tak jsem otocil poc a nabootoval do X11 a v tom okmazniku
> zacal kolotoc nebehl pouze X server a zasa se restartoval a tak porad
> dokola do te doby nez jsem ho kilnul navite kde ma co spatne nastaveno.
>
> VGA Matrox G400
> Monitor SONY 21'' G500

Spatne nastaveno muzete mit kdekoli cokoli. Na reseni jste poslal prilis
malo informaci. Chtelo by to jeste udaje o tom jakou verzi jste
instaloval, jestli jste to kompiloval, instaloval z rpm, ... Dale by byla
dobra informace ce Vam to vypsalo a podobne.
Obecne by bylo nejlepsi po instalaci a konfiguraci spustit nejdriv
xresrver (X, XFree86), kdyz to funguje, tak zkusit startx, kdyz to
nefunguje, podivat se do logu (/var/log/XFree86.0.log, xerrors ve Vasem
domovskem adresari). Rozhodne neni dobre restartovat do X-ek (pochopil
jsem dobre otocil pocitac? :-)), protoze tam uz se Vam to ani kilnout
nemusi podarit.
Z toho, ze pri startx najel xserver, ale nic jineho bych typoval na nejake
problemy se startovacima skriptama, tak si trochu projdete co vsechno
startuje a mozna zjistite, kde muze byt problem. Zkuste taky nastartovat
xserver, pak z konzole spustit xterm a z nej napriklad windowmanager, co
to udela.
To je asi tak vsechno, co me z Vaseho popisu napada.

--
Michal Kaspar

VSE Praha