Europe Online a Linux

Jaroslav Cenek jara na faster.cz
Pondělí Červenec 31 11:33:12 CEST 2000

>Dobry den,

>zajimalo by me, jestli ma nekdo zkusenosti s providerem Europe Online
>pro pripojeni k siti s Linux servery, resp. v kombinaci s normalnim
>pripojenim k Internetu pro posileni stavajici konektivity a/nebo
> [...]

Take se zajimam o vyuziti Europe Online pro posileni pevneho pripojeni.
Mam s tim zatim jen asi tydenni , celkem rozporuplne zkusenosti.
Pokud se podpory linuxu tyce , da se vystacit s informacemi z archivu
mailinglistu na linuxtv.org. I v teto konferenci probehlo neco malo prispevku.

>Pokud jsem tedy dobre pochopil, pouziva se EOL jako proxy s autentizaci
>jmeno/heslo. Existuji 4 transpondery, kazdy s vlastni IP adresou, pro
>pouziti kazdeho z nich je nutne preladit prijimac a zmenit IP adresu -
>jak ale vybrat ten (v danou dobu) nejlepsi?

Ano - proto je celkem jednoduche nakonfigurovat lokalniho squida tak ,
aby squida na EOL pouzival jako parent proxy. Pokud se vyberu
toho "spravneho" transponderu tyce , k tomu je zrejme potreba troska
talentu a kristalova koule - v tom se to chova naprosto nevyzpytatelne.
Data tecou krasnych 15 - 30 kbytes/s , aby znicehonic tect prestala
uplne. Proto bude prakticke vyuziti celkem netrivialni zalezitosti ,
alespon pro me. Rad se v tomto smeru necham poucit od zkusenejsich.

>Nevim, jak je to s tim nacasovanym posilanim souboru plnou rychlosti 2
>Mbit/s - jak se to da pod Linuxem nastavit?

Bohuzel neda. K tomu je potreba klient ( Fazzt Remote Station ) ,
ktereho firma KenCast ( http://www.kencast.com/ ) stvorila pouze
pro windoze . Nekde jsem cetl nejake spekulace o linux klientovi ,
nicmene www stranky vyrobce mlci ...

>Protoze se satelitnimi kartami, a po Linuxem zvlast, nemam zadne
>zkusenosti, uvital bych zkusenosti nekoho jineho.
>Zajimalo by me take, je-li mozne, pri instalaci dvb karty na serveru
>posilat po siti multicastem tv program? Nebo to vyzaduje moc velkou
>sirku pasma?

O tom nevim vubec nic . Proto se ani nebudu zamyslet nad smysluplnosti
takoveho vyuziti :o)))

>Muze nekdo doporucit nejaky satelitni prijimac pro PC overene fungujici
>pod Linuxem?

Vychazel bych s dostupnosti driveru , viz. linuxtv.org .
Takze Fujitsu/Siemens , nicmene Technisat Skystar 1 DVD ,
( ktrerou pouzivam) osazena cipem SAA 7146 je kompatibilni.

>Petr Soucek

S pozdravem

Jaroslav Cenek