Srovnani Linux/Intel, Linux/SPARC,Solaris/SPARC .. jak na to?

Pondělí Červenec 31 13:22:04 CEST 2000

snajdr na firma.seznam.cz (Petr Snajdr) writes:

> V podstate bych se omezil i na otazku proc je treba e450 10x
> drazsi nez PC (to, ze to SUN nemumi levneji neberu ;-)).

To je otazka pro marketingove oddeleni Sunu. Moje zkusenost je, ze
vykon (rychlost) Sun HW je jen jednou z ne prilis vyznamnych polozek
urcujicich cenu.

Myslim, ze cena je v soucasnosti i ovlivnena tim, ze zakaznici jsou
zvykli platit za serverovy HW hodne penez. Napr. my tu mame dve E450
(prvni ma 4x400MHz CPU, 4GiB RAM, 400 GB HD, druha je v priblizne
polovicni konfiguraci). Nikdo tu nema pocit, ze je to drahe.

> Rozhodne treba vykon me moc neozaril :-( Na druhe strane mozna, ze
> mam spatna data. Proc mi vsak temer vzdy vychazi, ze je e450
> pomalejsi resp. aplikace na ni.

Pro me potreby je rychlejsi Linuxovy cluster ze 4 dual CPU PC, nez oba
vyse uvedene servery dohromady.

> Pokud Oracle v necem vyhrava tak v tom na co je vyladene
> (OTP), ale ostatni programy nic moc. Skoro podeziram  gcc.

Posledni dobou jsem gcc netestoval, ale drive mi vychazelo, ze na
SPARCu generuje C od SunSoftu vyrazne rychlejsi kod nez gcc. Na druhou
stranu ne vse se s nim dalo zkompilovat.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR