[LONG]: Pevna cez modem, prosim pomozte.

Jan "Falci" Falder falder na mail.com
Čtvrtek Červen 1 14:09:45 CEST 2000

Dobry den.

Pracujem s Linuxom niekolko mesiacov, a tak sa este stale
povazujem za poriadneho zaciatocnika. Z toho dovodu by som
Vas chcel poprosit o radu tykajucu sa pevneho pripojenia do
internetu.

Linka je uz zriadena, premerana, t. j. pripravena na prevadzku.
Provider nam ponukol konfiguraciu routera, modemu a linky za
9.000 Sk. Nejde ani tak o tie peniaze, koniec koncov o tom ne-
rozhodujem a konfiguracia tiez nie je hracka. Skor ma z linuxackeho hladisk=
zaujima co vsetko treba nakonfigurovat co sa tyka asynchr=F3nnej pevnej li=
nky
cez modem.

Trocha som si cital manualy, tak ako sa patri, konkretne ma-
squerade-howto, ipchains-howto, firewall-howto a nieco o ppp.
Rozmyslal som teda, ze by sme si to nakonfigurovali sami.
Ja viem, je to drzost, ale chceli by sme to skusit.

1. Z toho com som cital som pochopil, ze:

-------

- prelozim jadro podla horeuvedenych howto

- potrebujem nakonfigurovat router (gateway), ktory zabezpeci
pristup na internet pre w95, ktore su tu v sieti.

- adresu toho routera potom treba dat do win ako gateway v
nastaveni siete.

- na routeri povolim IP masquerading a forwarding v prislusnych
suboroch v adresari /proc.

- pomocou ipchains nastavim (alebo si to zaplatime :-)podla
moznosti ake take pravidla pre filtrovanie packetov (teda aky
taky soft. firewal :-)).

- diald asi nepotrebujem

Co este bude treba v pripade modemovej linky urobit ???

-------

2. Modem, ktory tu bude sa nejak konfiguruje a asi sa sam pri-
paja, zrejme aj vtedy ak nie je pripojeny k pocitacu :-), teda ne-
potrebuje na to ziadny soft. Ale co potom s pppd??? Pouziva sa
pppd ako keby to bol obycajny modem? Tomu vobec nerozumiem.
Ak sa modem sam pripaja, ako zariadim aby vzniklo rozhranie ppp0?
Alebo ho vytvori on? A este CO TAKE SA NA TOM MODEME KONFIGURUJE?
Cim je SPECIALNY, ako hovori ISP?

3. Kde by som sa o tom mohol docitat viac, pre tento konkretny
pripad, teda pevna cez modem? PROSIM, PROSIM O NEJAKE LINKY NA
INTERNETE.

Dakujem Vam za trpezlivost, ak ste citali az sem. A samozrejme
aj za pripadne odpovede.

S pozdravom Falci.

FREE Personalized Email at Mail.com
Sign up at http://www.mail.com/?sr=signup