migrace

Martin Lipinsky mlc na czech.net
Čtvrtek Červen 1 14:48:00 CEST 2000

On Thu, 1 Jun 2000 Forman na libus.cz wrote:

Dobry den. Netusim co vsechno chcete provozovat, protoze na NT serveru
muzete mit lecjake sluzby ale pokusim se o par prikladu a rad.

1. Prechazejte postupne, vezmete dve masiny vedle sebe a rozchazejte si
na linuxu postupne to co Vam bezi na NT. Nevim jak velke zkusenosti s
linuxem mate, velmi se tedy omlouvam, pokud z vas budu delat 'blbce' nebo
naopak pokud budu bluvit prilis obecne.

Sluzby, ekvivalenty:

-------------
NT: IIS
Linux: Apache, Proftpd

Obdobou IIS na windows jsou baliky APACHE (webserver) a proftpd (ci
wu-ftpd (ftp servery)

http://www.apache.org/
http://www.proftpd.net/

-------------
NT: NETbui fileserver
Linux: Samba

Pouzivateli na WNT pro svoje uzivatele fileserver, obdobu v unixu
naleznete jako balik samba.

http://www.samba.org/

-------------
NT: MS Exchange
Linux: Sendmail, imap, ipop3 (cucipop, qpopper)

MSexchange je velice komplexni reseni. Alespon co se tyce internetove
posty je zastupitelny baliky sendmail (smtp dorucovani posty) a imap a
ipop3 (vybirani posty klientem ze serveru). MSexchange obsahuje i
groupwarove funkce, a zatim jsem nenalezl jejich plnohodnotnou nahradu
(treba o ni nekdo vi a posle sem recko :)

http://www.sendmail.org/

-------------
NT: Microsoft nameserver (vazne nevim jak se to presne jmenuje)
Linux: Bind

Nameserver bind je standartem na internetu a kdyz uz provozovat bind na
NT, tak existuje i verze bind pro NT, microsofti dns server je
neuveritelne nestabilni achybovy 9alespon co jsem mel moznost videt).

http://www.isc.org/products/BIND/

PS: Vzal jsem jen par zakladnich sluzeb ktere me napadly, mateli
konkretnejsi dotazy, dejte prosim vedet.

Snad jeste nejake odkazyv cestine ktere Vam usnadni prvni roky napr v
konfiguraci sendmailu a apache:

http://ml.czech.net/linux.htm

dale doporucuji na serveru root serii clanku 'co pouzivat po prechodu'
ktery se touto problematikou zabyva

> Mluvim o nahrazeni sitovych sluzeb Nt serveru ekvivalentnimi na Linux
> Serveru. Tot vse, priteli. Nechci resit jednu vec a to Sambu, chci vedet o
> kompletnim a nezvratnem prechodu  se vsim, co tomu nalezi. Jestli takovy
> obecny popis neexistuje, nic se neda delat. Par noci budu zase silet, ale o
> to spokojenejsi a hrdejsi budu na kladny vysledek..:-)))
> S pozdravem
>               David Forman

Martin Lipinsky'
email: ml na czech.net