reverzni DNS nefunkcni

Stanislav Kralovsky skral na mailbox.sk
Úterý Červen 6 17:05:04 CEST 2000

Zdravim.

Problem je v tom, ze DNS v kategorii adries C pre reverznu domenu
nepodporuje adresovanie podsieti. Spravu reverznej domeny robi iba jeden
stroj.
Ak je podsieti viac, tak to robi ten, kto prvy poziadal oreverznu domenu.

Ja som mal podobny problem a podarilo sa mi ho vyriesit celkom uspesne.

V podstate mas dva moznosti.

1. do 124.146.195.in-addr.arpa vlozi spravca zoznam, ktory mu zasles.
    Je to ovsem dost od ruky, ak planujes premenovanie.

2. Delegovat jednotlive adresy v reverznej domene na iny stroj takto:
    do 124.146.195.in-addr.arpa vlozit odkaz na DNS a pre kazde IP odkaz

    $ORIGN 124.146.195.in-addr.arpa
    chrudimak    NS   chrudimak.cz.
    178    CNAME 178.chrudimak
    179    CNAME 179.chrudimak
     atd. pre vsetky IP

   Na stroji chrudimak
   named.conf:

   zone "chrudimak.124.146.195.in-addr.arpa"

      type master;
      file "chrudimak.rev";
    }

 chrudimak.rev ostane tak ako bol definovany.
...SOA zaznam...
178         IN PTR  triline.chrudimak.cz.

Funguje to asi takto: Ak je dotaz na 195.146.124.178, DNS spravy dotaz na
rev IP. TAm vsak najde ida CNAME na inu adresu. Tak sa pozrie cez NS tam
a cielovy DNS vrati triline.chrudimak.cz.

Mozno novsie DNS poznaju jednoduchsie riesenie, ale toto mi funguje uz 5
rokov.

Stanislav Kralovsky
skral na mailbox.sk