bladeenc vs mp3 encodery pro windows

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červen 7 11:27:54 CEST 2000

| Odesílatel: Ales Rygl <rygl na moa.jicinet.cz>

|     nedavno jsem experimentoval s tvorbou mp3 pod linuxem. Pouzivam
| cdparanoiu a bladeenc. Pomerne neprijene me prekvapilo, ze komprese to
| mp3 je s bladeenc podstatne pomalejsi, nez kdyz vyrabim mp3 treba v
| MusicMatch Jukebox nebo i v jinem sw pod windows NT. Pomalejsi je to

MM Jukebox pouziva modernizovany Fraunhofer codec zalozeny na mp3enc31. Je
jen rychlostne optimalozovany, ale na ukor kvality. Cili neni nad
commandlinovy mp3enc31. A s tim na vasem celeronu 450 pod Win i pod linuxem
dosahnete stejnych vysledku, cili na minutu 44k/128kbit pocitejte tak 7-8
minut cisteho casu enkodovani. Pokud by stejny enkoder byl i pro linux,
bylo by to stejne jako pod win. Mimochodem, na tuhle praci je mnohem lepe
pouzivat W95 nez WNT.

Blade je jeden z velmi pomalych enkoderu, pouziva ISO psychoakusticky
model, ktery neni zdaleka idealni. Kazdy lepsi enkoder pouziva vlastni
model. Napriklad Xing (oh, fuj shit --- pardon, mizerna kvalita), FhG
(Ojjjj, mp3enc31, ten bych moc chtel mit plnou verzi a ne 30 vterinove
demo:), LAME (to neni enkoder!), go-go (pouziva LAME model), panasonic a
mozna se najdou i dalsi(kdo vi, at da vedet!). A abych nezapomnel, tak
jeste l3enc od FhG, ten taky pouziva vlastni model, ale o dost horsi nez v
mp3enc31.

| dost podstatne, na Celeronu na 450 RH 6.1 je to jentrochu lepe, nez v
| realnem case.

To jste na tom jeste docela dobre, zkuste si treba mp3enc31 v plne kvalite
a s maximalnim kmitoctovym rozsahem. Pak sice budete docela prekvapen, jak
pekne dokaze bitrate 96kbit/44kHz stereo hrat, ale na ukor casu.

|     Znamena to, ze tyto sw pod windows nejak "sidi" v ramci urychleni
| algoritmus komprese do mp3?? Preci to nemuze byt tolikrat rychlejsi

ano, mate plnou pravdu. Modofikovany FhG pocita v techto super rychlych
rezimech pravdepodobne jen s integer a ne s float aby vyuzil MMX (zdrojaky
nejsou k dispozici, jde o spekulaci), coz je celkem dost na ukor kvality.
Kdyby nemely FhG dotazenou kvalitu "na doraz", pak by to bylo s vysledkem
jeste horsi. A ta horsi kvalita je docela dost slyset.

| (5x). Nepocitam rychlost grabovani.

Blade neni idealni enkoder. Mnohem rychlejsi a kvalitnejsi je gogo-no-coda,
umi pracovat i s nejnovejsimi procesory AMD. Anebo LAME. Anebo externi
hardwarove zarizeni (anebo kod pro tento enkoder rozjety v simulatoru, coz
jde taky docela hezky, sic pomalu :)

|     Co na to linuxova verejnost?

Vzdycky je lepe vznaset otazky mene provokativne.
Doporucuji gogo-no-coda enkoder. Anebo nekolikrat pomalejsi LAME, byt jeste
o trosinku kvalitnejsi.

| Zdravi
... take