Jak vytvorit pod linuxem FAT/FAT32 filesystem?

Středa Červen 7 13:11:05 CEST 2000

Dňa St, 07 jún 2000 ste (David Sumsky) napísali:

> volne
> (Vacsinou
>

> fdisk s parametrem p jsem zkousel, no a pise to, ze ta particion
> je porad linux filesystem a ne msdos, ale pritom jsem ji tvoril
> pres mkfs.msdos

To som si aj myslel. Nemusite to vytvarat v dos, staci ked pomocou prikazu
t zmenite typ na povedzme 0xb (co je Win95 FAT32). Vyriesite tym vsetky
problemy. Potom staci formatovat pomocou mkfs.msdos (mal by tam byt
prepinac, ze je to FAT32) a mozete ju veselo pouzivat.

Aby som ozrejmil o co ide. V partition table je zapisane o aky typ
particie ide. To je menitelne pomocou fdisk, cfdisk, parttion magic, atd.
Ked formatujete ( pomocou mkfs, alebo format) vytvara sa len struktura
udajov na disku a ta nezmeni informaciu v partition table (tabulke
oddielov). Preto dosovsky fdisk tvrdil, ze to nie je dosovska particia.
Bola linuxova, len so strukturou dat pre dos.

> asi to tak udelam, smazu ji a vytvorim ji pres dos fdisk, ale
> jeste jedna problem:
> na disku uz mam dve primarni jednotky (linux a linux), ten dos
> fdisk umi ale pouze jednu, jak si poradit s temi zvyvajicimi
> dvemi?

Myslim, ze ich nebude poznat a tak vytvori dalsiu. I ked ruku do ohna za
to nedam.

--
Marian Cavojsky
cavojsky @ soria-grey.sk