XFree86 vs. "poskakujici" mys pri zatezi

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Červen 12 18:59:15 CEST 2000

On 12 Jun 2000 17:56:57 +0200, Petr Snajdr wrote:

: V obou OS vsak pozoruji stejny jev. Pokud ho
: neco zatizi, rekneme spustim StarOffice, find /
: apod. tak se zacne kousat mys resp. tak nejak divne "poskakovat".
: Pohnu ji do nejakeho smeru a pak si muzu zahrat hru na to kde asi
: tak muze byt kurzor (kam priskokem zmizel).
: Rekl bych - je to tou zatezi, ale ve Windows (testovano
: Windows98 i Windows 2000 na stejnem HW) to nikdy nedela.

X server je celkom obycajny proces - nedostane sa "k lizu",
pohyb kurzoru sa nedeje. Vo Windoze tieto veci bezia
v jadre - tam naopak moze byt cely system davno mrtvy,
ale mys sa hybe.

Pokial je problemom vela beziacich procesov (vysoky
load average), da sa skusit zvysit X serveru prioritu.

Pokial to ma suvis s diskovou aktivitou (StarOffice
swapuje na comkolvek pod 128 MB, find / je jasny),
v prvom rade by som isiel po diskoch - urcite idu
v busmastering rezime? Ak nie, pomoze hdparm -u
(bacha, treba si precitat manual)? Pokial system
trci v jadre, byva tento problem zvlast zretelny -
paralelna ZIP-ka, PLIP a.p. dokazu kazdy system
priviest k hopkaniu kurzoru (vratane Win).

Pokial sa to deje pri konkretnej aplikacii, moze
byt na vine grab serveru a aplikacia, ktora sa
niekde "zabudla". Naposledy ma takto dostal xgnokii -
robil som lokalizaciu, chcel som sa rychlo pozriet
na pouzitie daneho vyrazu a to som veru robit nemal.
Po prvom otvoreni menu som skoncil, kedze gtk si
grabol server a medzi jednotlivymi oscanovaniami
fronty udalosti sa vzdy 5 sekund pokusal nadviazat
spojenie s nepripojenym mobilom. Takze sa bootoval
notebook a killovalo sa cez siet :-)

Zdravi
--
					Stano