Jak zabit proces

Úterý Červen 13 09:40:08 CEST 2000

kubecekm na crs-net.cz (Michal Kubecek) writes:

> To je nejake divne. Na jednoprocesorovem stroji se mi jeste nestalo, aby
> mi ps nebo top ukazal ve stavu 'R' cokoli jineho nez sam sebe (a z logiky
> veci by to ani byt mozne nemelo).

R neznamena "Running", ale "Runnable" - tedy ze proces je zarazen do
fronty procesu, ktere cekaji na spusteni (run queue). Zkuste si napr.
otevrit nekolik oken s bashem a v nich spustit

while :; do :;  done

Bash je pak v nekonecne smycce a neprovadi zadna systemova volani,
takze jadro nema duvod ho "uspavat" (stavy O a S) do doby, nez budou
systemova volani obslouzena (napr. cteni z disku). Jadro zaradi tyto
bashe do run queue.

Co se puvodniho dotazu tyce: Nelze vyloucit jadernou chybu. Do jadra
ale nevidim natolik, abych to tvrdil s jistotou.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR