Jak zabit proces

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Úterý Červen 13 14:11:32 CEST 2000

Alexandr Malusek <malusek na hroch.ujf.cas.cz> wrote:
 : kubecekm na crs-net.cz (Michal Kubecek) writes:

 :> To je nejake divne. Na jednoprocesorovem stroji se mi jeste nestalo, aby
 :> mi ps nebo top ukazal ve stavu 'R' cokoli jineho nez sam sebe (a z logiky
 :> veci by to ani byt mozne nemelo).

 : R neznamena "Running", ale "Runnable" - tedy ze proces je zarazen do
 : fronty procesu, ktere cekaji na spusteni (run queue). Zkuste si napr.
 : otevrit nekolik oken s bashem a v nich spustit

 : while :; do :;  done

 : Bash je pak v nekonecne smycce a neprovadi zadna systemova volani,
 : takze jadro nema duvod ho "uspavat" (stavy O a S) do doby, nez budou
 : systemova volani obslouzena (napr. cteni z disku). Jadro zaradi tyto
 : bashe do run queue.

 : Co se puvodniho dotazu tyce: Nelze vyloucit jadernou chybu. Do jadra
 : ale nevidim natolik, abych to tvrdil s jistotou.

ja som kedysi videl nieco podobne, procesy co nesli zabit (R), ale
kedze sa jednalo o kernel 2.1.80 (alebo tak nejako) a ten pocitac nebola moja
zalezitost, okomentoval som to slovami "ked pouzivate development jadro,
taketo cosi sa da ocakavat" a viac som sa tym nezaoberal

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |