QoS - funguje to vubec?

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Úterý Červen 13 17:14:59 CEST 2000

David Rohleder wrote:

> Was ist "rozumne HW zazemi"? Mate nejake dostatecne dobre reseni lepsi
> nez Linux? (hou hou, cisca jdou, do ....)

	Tim jsem chtel rici to, ze paklize budu QoSovat (shaping byva zpravidla
hned v zavesu) pomerne siroka pasma, pak potrebuju mit i patricny HW.
Kdyz si clovek spocita naklady (on ten Linux 'QoSer' muze mit take
vypadek, resp. nejaka jeho HW cast), ktere sice usetri za PC a ne na
specifickem HW, ale tyto je nucen zpetne vlozit napr. z toho duvodu, ze
se mi ten SW QoSer podelal..., pak u techto vysokych rychlosti mi
skutecne nezbyva nez konstatovat, ze nejaky zakladni router (CISCO to
zrovna nemusi byt, ac je u nas v CR nejprotlacovanejsi) se stejnou
funkcnosti, kterou je pro toto pozadovano, vyjde suma sumarum levneji,
nehlede k tomu, ze se IMHO daleko jednoduseji vymeni krabice za krabici,
nastraji zase draty, nastavi parametry a jede se...

> Myslim, ze funkcnost QoS v Linuxu byla prokazana merenimi, a to
> dokonce i pri dost vysokych rychlostech. Bohuzel ted hned nevyhrabu
> aktualni paper, ale pred nejakym mesicem tady byl odkaz na diplomku s
> merenimi QoS (bohuzel se mi ten wordowsky dokument nepodarilo
> vytisknout az k tem vysledkum :)

	Ta 'funkcnost' by mne skutecne zajimala... - jeden tvrdi to a ten zase
ono, o funkcnosti zrovna dvakrat nesvedci fakt, ze funguje pri zatezi
jen na urcitych kompilatorech a to jeste verze od do... - nedelam si
legraci, drive bylo proklamovano, zahodne EGCS, pouzijte GCC a mate po
problemech (ono je nekdy docela problem to GCC, ale budiz), jenze neni
to davno (max. 14 dni), co jsem zde zaznamenal, ze mohu mit i problemy
pri prekladu jadra i s 'novejsim' GCC, tak jak to teda je? Mne to vazne
zajima, neb je to oblast, do ktere jsem nucen nekdy take trochu
fusovat....

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz