Jak zabit proces

Ivo Zacek izacek na sky.cz
Úterý Červen 13 22:30:51 CEST 2000

Radovan Garabik wrote:

> ja som kedysi videl nieco podobne, procesy co nesli zabit (R), ale
> kedze sa jednalo o kernel 2.1.80 (alebo tak nejako) a ten pocitac nebola moja
> zalezitost, okomentoval som to slovami "ked pouzivate development jadro,
> taketo cosi sa da ocakavat" a viac som sa tym nezaoberal

Bohužel by asi nebylo od věci se tím zabývat. Mně to občas dělá i pod
ostrými jádry. Procesem, který se dostává do tohoto stavu, je Xserver, a
to většinou přes noc, kdy u toho nejsem (ve firmě necháváme počítače
zapnuté). Takže k tomu ráno přijdu, je tam vytuhlý screensaver a
klávesnice nefunguje (ani Ctrl+Alt+Backspace, ani Ctrl+Alt+Fx, ani nic
jiného, co mě napadlo zkusit). Když se přihlásím přes telnet, tak vidím,
že Xserver je ve stavu R, přitom mu nepřibývá spotřebovaný čas (přestože
zátěž systému je malá) a nejde killnout ani s -9. Chová se tedy, jako by
byl ve stavu D, ale ani k setrvávání v tomto stavu by neměl mít důvod.

Zaznamenal jsem tento jev s různými jádry (zhruba z rozsahu
2.0.30-2.2.14) i s různými verzemi XFree (3.3.1-4.0).

Nemusíte mi radit, že se toho zbavím rebootem, na to moje znalosti
kupodivu ještě stačí. Spíš by mě zajímalo, kdyby někdo s vyššími
znalostmi měl nějaký názor, co se doopravdy děje.

--
Ivo Žáček <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno